815 keresztezi a Brüsszeli körutat, majd 821 is
megteszi ugyanezt. 817 elindul a Szent György téri megállóból. Régen
itt egy komolyabb buszvégállomás is volt. 806 ugyanott a Kálvin tér felé. És vissza is értünk a belvárosba: KKT-252 és HBA- DZA-034 ugyanott, a közös busz-villamos sávban. A Somogyi utcában büféként áll egy régi villamos
egy olyan vágányon, amin régen rendes forgalom volt, és annak megszüntetése
után is megmaradt. FLX-313 az Aradi Vértanúk terén. Az SZKT 2006-ban
összesen hat darab Ikarus 417-est vett, Németországból használtan. A Dugonics tér-Fonógyári út szakaszon összesen
négy villamos volt: egy tartalék (a képen látható 802-es), egy 3-as (809) és
két 3F-es (812, 818). JAW- Megérkezett az egyik 3F-es kocsi, 812.
Innentől kifelé a vonal végig egyvágányú, összesen három kitérő van
(Kálvária tér, Vadaspark, Belvárosi temető - utóbbit nem használják
menetrend szerint). Az ideiglenes végállomás. Pár évvel ezelőttig
alapból csak idáig járt a 3-as, igaz, akkor a végállomás még a csomópont
túloldalán volt. A másik végállomás a Fonógyári úton van. Itt utasforgalom szinte nulla, nem nehéz
belülnézeti képet készíteni. Elindult vissza. Nem sokkal az első megálló, a Kereskedő
köz előtt. Régen a vonal Kiskundorozsmáig ért, utána több részletben
vágták vissza. Sokat kellett várni a következő villamosra, a
vonal külső szakaszán ugyanis 24 percenként járnak a kocsik. A fotón
másik F-es kocsi, Buszok is járnak erre: DUD-926. EUF- 63-41 012-es Usgyi a Békécsaba-Szeged vonalon. A szegedi villamoshálózat legérdekesebb része a
Vadaspark és Bajai úti megállók között egy villamos-nagyvasút szintbeli
kereszteződés. Nem kellett sokat várni a 812-esre, hogy
feltűnjön az ellenkező irányban. Király ez a szakasz, kész csoda, hogy még megvan. |