Először és utoljára három évvel ezelőtt voltam
Szegeden, ezért már jó ideje le akartam menni, de ez Miskolcról nem olyan
egyszerű, mivel az út 5-6 óra, és így vagy nagyon korán kell kelni, vagy
meg kell szállni valahol. Idén nyáron terveztük néhány közlekedésbaráttal,
hogy lemegyünk, de végül is nem jött össze. Én viszont úgy döntöttem, hogy
most már nem érdekel, ha éjszaka kell indulnom, akkor is elmegyek, és így is
lett: hajnali háromnegyed kettőkor keltem, a 3.25-ös gyorsvonattal
indultam, Hatvanban átszálltam az onnan 5.15-kor induló személyre, majd nem sokkal
félhét előtt Szolnokra értem. Szolnokon volt némi időm, ezalatt mi mást
tehettem volna, mint az állomás előtt fotóztam. FSJ-872. Vettem egy menetrendkönyvet, az idei a
korábbiakhoz képest teljesen megújult: az indulások órára lebontva vannak
benne, nagyon hasonlít a miskolcihoz. Nagy negatívum viszont, hogy a korábbi,
várostérkép alapú vonalhálózati térkép helyett, csak egy vonalas térkép van
benne. GMY- A Szolnok melletti Cegléden is volt több, mint fél
órám, itt már a Volánbusz az úr. GXW-239. DUD-862 elindul Csemőre. Szegedre 9.15-kor, pontosan érkeztem. Van néhány helyközi járat, ami a vasútállomásról
indul. A KBS-891 rendszámú Volvo B10BLE-70B az egyik ilyenen. Jelenleg (2008. július 15. - szeptember közepe)
átépítik az Anna-kúti csomópontot, ezért villamos csupán az Anna-kút keleti
széle (hivatalosan Kálvin tér) és Tarján, valamint a Dugonics tér és a
Fonógyári út (betétjárat a Vadasparkig) között közlekedik. Mivel mindkét
vonalon csak visszafogással lehet megfordulni, csak a régi Bengálik közlekednek,
az egyirányú Tátrák nincsenek forgalomban. Az 1-es villamost végig, valamint
a 4-es kecskési szakaszát a Szegedi Közlekedési Társaság saját buszaival
pótolja. Ezek a járművek eredetileg a 8-as troli vonalán szoktak
közlekedni (pár éve meghosszabbították a viszonylatot, de a drótot még nem
húzták ki), de az Anna-kúti építkezések miatt a 8-as nem tudna továbbmenni,
így a régi útvonalán jár, ismét igazi trolibuszokkal. Hat órát és több száz kilométert utaztam
Miskolcról, mégis miért? Hogy miskolci buszt fotózhassak. Két miskolci Ikarus
280-as, a képen látható AKD-722 és AKD-736 kölcsönben van Szegeden a pótlás
miatt. Ezen kívül az AKD-587-esünk (Ikarus 260) is kölcsönben van, a
Debreceni Közlekedési Vállalatnál, azóta már át is rendszámozták (FKF-477). A kocsival a centrumig utaztam. Innen indul a 4V-8 jelű villamospótló, az
SZKT Mercedes-Benz Citaro típusú buszaival. Az Anna-kúti csomópont felújítás közben. Itt
áthalad a város összes villamosvonala, és a 3-as és 4-es viszonylatokról ezen
a csomóponton fordulnak el a remiz felé a járművek. Most viszont
kénytelenek a vonalakon éjszakázni. Na, végre villamos: a 815-ös Bengáli megérkezik az
ideiglenes végállomásra. A Kálvin tér és Tarján közötti szakaszon 3-4
viszonylatjelzéssel közlekednek a járművek. Az építkezést a közúti forgalomnak is el kell
kerülnie, az 1-es villamospótló a mellékutcákban jár. Itt összefutottam a
másik miskolci kölcsön busszal, AKD-736-tal. Valami gond lehetett utasok
nélkül hosszú ideig itt állt. Az SZKT csak a villamos és troli közlekedést látja
el, a helyi buszközlekedést a Tisza Volán üzemelteti. Az ő
járműparkjuk is folyamatosan frissül Mercedes-Benz Citaro, újabban
Conecto (kis túlzással ugyanaz, mint a Citaro) típusú alacsonypadlós, szóló
és csuklós járművekkel. A 806-os bengálival kimentem Tarjánba. Mivel elég
rövid a szakasz, és sokszor kell átmenni a sofőröknek egyik
vezetőfülkéből a másikba, ezért az aktuális hátsó fülkét
menetközben sem zárják be, így jól fotózható a műszerfal. A 817-es és a 806-os a nemrég felújított tarjáni
végállomáson. A 817-es utastere új ülésekkel. Két tartalék kocsi állt itt: az egyik a 803-as
volt, a másik pedig a még eredeti, sárga festésű 813-as. Elindultam visszafelé, hogy útközben fotózzam az
FVV csuklósokat: 808 ugyanott a belváros felé. |