Végre ismét Szegeden
(III. rész)

Előző oldal

 

A 24 percenként közlekedő 3F-es kocsik között a Dugonics tér és a Vadaspark között szintén 24 percenként jár a sima 3-as is, így a belvárosi szakaszon a követés 12 perc. A 3-ason egyetlen kocsi ingázott (809), így a végállomásokon csak néhány percet állt.

A kocsi belseje a Vadasparknál.

A hátsó fülkét itt sem zárták.

Várakozás a Kálvária téri kitérőben.

 

Majd megérkezett a 818-as, így a 809-es elindulhatott.

 

A KFA-292-es Mercedes-Benz Citaro a Bakay N. utcában.

 

 

A következő helyszín a Mars tér, ahol a város buszpályaudvara található.

 

 

A helyközi buszokon kívül a helyi járatok jelentős része is innen indul, jellemzően a Szegedhez csatolt településekre közlekedő helyközi jellegű városi vonalak.

Az SZKT-nak van három, BKV eredetű Ikarus 280-asa is. Ennek még a rendszáma is eredeti: BPO-828.

A másik legnagyobb helyi végállomás Tarjánban, a Víztorony téren található.

Erről az objektumról kapta nevét a tér.

Az SZKT-hoz hasonlóan a Tisza Volánnak is vannak Ikarus 417-esei, ezek azonban már egy kicsit újabbak, teljesen más homlokfallal.

Egy szép 280-as, ELR-435.

 

EZW-101, majd egy Ikarus 435-ös is megérkezett.

Egy helyközi Ikarus EAG is állt itt, KNR-988.

 

Egy kép erejéig visszatérünk a Mars térre. A Prága váltós BRT-053 a naponta csak néhányszor járó 11Y viszonylaton és az ő utastere még Tarjánban. Tetszik, hogy Szegeden a régi Ikarusokban is van belső kijelző.

HCT-518 a 70-es viszonylat füvészkerti végállomásán.

 

Szeged tömegközlekedését a trolibuszok is meghatározzák, így két kép róluk is.

 

KDJ-356 Újszegeden, az Erdélyi téren (a belülnézeti kép pár megállóval hamarabb készült). A 2-esnek és a 71-esnek van itt a végállomása, csúcsidőben mindkettő 10-10 percenként jár, így átlag 5 percenként jön valami. Ideális fotóhely.

 

 

KKT-254 is megérkezett, szintén készült belülnézeti kép.

 

 

Szegeden a legtöbb viszonylaton vegyesen járnak a szóló és csuklós kocsik. Szerettünk volna itt Ikarus 280-ast is fotózni, de már nem vártunk tovább, felszálltunk a CJN-re. Az első megállónál természetesen egymásután két 280-as is szembe jött.

A T-810-es alacsonypadlós Skoda 21Tr az 5-ös és 7-es troli Újszeged, Gyermekkórház végállomásán.

BPZ-965 ugyanott.

 

A Széchenyi téren még összefutottunk AKD-722-vel, majd a vasúttól visszafelé is lekaptuk.

Főoldal