Nyílt nap a kelenföldi buszgarázsban
(II. rész)

Előző oldal

Ez már a nyílt nap helyszíne, a Hamzsbégi úton lévő buszgarázs. A csarnok előtt egy kis terület, ...

... valamint a csarnok egy része volt megnyitva előttünk, innen próbáltam fényképezni a garázs többi részét.

 

A telephelyet 1939-ben kezdték el építeni, ez a csarnok 1941-re készült el, de végül csak '49-ben kezdték el autóbuszgarázsként használni.

 

A csarnok előtt kiállított buszok között ott volt a szentendrei múzeum Ikarus 180-asa is. 1964. január 10-én az első kilenc, FAÜ-nek szállított példány ebbe a garázsba került.

 

A tároló.

Egy Ikarus 412-es, BPI-010.

A kiállított buszokba be is lehetett ülni, ezzel a lehetőséggel főleg a kisebbek éltek. A járműveket nem fotóztam végig, a tömeg miatt úgy sem lehetett volna.

 

Inkább a forgalomban lévő kocsikat fotóztam: a 14-es, 114-es viszonylatok végállomása a Kosztolányi Dezső téren.

KXM-020 a kevés, hétvégén is közlekedő gyorsjárat egyikén.

Végre egy MAN. Egyáltalán nem kedvelem őket, de a sok Alfa között jó volt egy kis változatosság. A 187-es járat nem rég indult meg a kőérbereki lakópark kiszolgálása miatt.

Egy 73-ason közlekedő Volvo.

A Móricz Zsigmond körtéren épül(get) a 4-es metró, a villamosok pedig kerülgetik az építkezést. A Móriczon amúgy mindig csinálnak valamit, de a végállomási épülethez (baloldalon látszik egy kicsit) sosem nyúlnak, pedig ráférne már egy felújítás.

Mivel a 18-as és 56-os vonalra Szépilona és Budafok kocsiszín közösen adja ki a Tátrákat, a két viszonylaton vegyesen járnak az eredeti T5C5 (Budafok) és korszerűsített T5C5K (Szépilona) típusú villamosok, amilyen a képen is látható.

Na, még egy ellenkező irányú 41-es és ugorjunk.

Na, nem sokat, csak a 19-es megállójáig.

BPI-404 a gellérthegyi 27-es viszonylaton a Szirtes utcai megálló után.

Egy kicsivel lejjebb van a 27-es Sánc utcai végállomása, ahol gyakorlatilag a 78-as is megáll, de az ő megállójának a neve Hegyalja utca.

Egy megállóval feljebb pedig már ott is a Naphegy téri végállomás.

 

A viszonylat innen a Keleti pályaudvarhoz jár, de érdekes, hogy a tartózkodó és a buszok műszakizása (miskolciul irányító végállomás, csak Budapesten már nem a végállomásokról, hanem a központból történik a forgalomirányítás) itt történik, nem a több viszonylat "irányító"végállomásaként is szolgáló Baross téren.

Egy rövid lépcsőzés után le lehet jutni a Tabánba, ahol például az 5-ös busz jár.

 

Na meg persze a 18-as és 56-os villamos.

Dózsa György téri megálló.

Próbáltam olyan képet készíteni, amiben benne van a Citadella, így sikerült.

Itt jön le a 16-os busz is a várból, egy szerpentinen keresztül, így megfelelő napállásnál egy kis futással akár háromszor is lefotózhatjuk ugyanazt a buszt. Viszont a Palota út, gyorslift nevű megállónál pont a busz érkezésekor jöttek oda hozzám turisták, útbaigazítást kérni, így csak ebben a kanyarban ...

... és az Attila úti megállóban sikerült lefotóznom BPI-056-ot.

A 139-es Déli pályaudvarnál lévő végállomása

 

Budapesten a hegyi vonalak a kedvenceim, így most is kipróbáltam egy olyat, amin még nem voltam: a 158-ast. A képek a zugligeti végállomáson készültek.

A nyári szezonban (IV.1-jétől IX.31-ig) hétvégén 10 percenként jár a 158-as, bár amikor én ott voltam, elég üresek voltak a buszok. A képen amúgy BPO-781 látható.

Zugligetbe 1869-ben indult meg a lóvasút, amit 1896-ban villamosítottak. 1903-ig ez az épület volt a végállomás, abban az évben azonban meghosszabbították néhány megállóval a vonalat, de az épületet továbbra is két oldalról kerülték ki a tuják. A zugligeti 58-as (korábban 81-es, még korábban 43-as) villamosvonal 1977-ben szűnt meg. Szép épület szép helyen, nem kéne hagyni tönkremenni.

BPO-781 jön vissza.

 

Ugyanitt (Szarvas Gábor út) BPO-785 az ellenkező irányban.

Majd visszafelé a Zalai útnál.

Következő oldal

Főoldal