Ez már a nyílt nap helyszíne, a Hamzsbégi úton
lévő buszgarázs. A csarnok előtt egy kis terület, ... ... valamint a csarnok egy része volt megnyitva
előttünk, innen próbáltam fényképezni a garázs többi részét. A telephelyet 1939-ben kezdték el építeni, ez a
csarnok 1941-re készült el, de végül csak '49-ben kezdték el
autóbuszgarázsként használni. A csarnok előtt kiállított buszok között ott
volt a szentendrei múzeum Ikarus 180-asa is. 1964. január 10-én az első
kilenc, FAÜ-nek szállított példány ebbe a garázsba került. A tároló. Egy Ikarus 412-es, BPI-010. A kiállított buszokba be is lehetett ülni, ezzel a
lehetőséggel főleg a kisebbek éltek. A járműveket nem fotóztam
végig, a tömeg miatt úgy sem lehetett volna. Inkább a forgalomban lévő kocsikat fotóztam: a
14-es, 114-es viszonylatok végállomása a Kosztolányi Dezső téren. KXM- Végre egy MAN. Egyáltalán nem kedvelem őket,
de a sok Alfa között jó volt egy kis változatosság. A 187-es járat nem rég
indult meg a kőérbereki lakópark kiszolgálása miatt. Egy 73-ason közlekedő Volvo. A Móricz Zsigmond körtéren épül(get) a 4-es metró,
a villamosok pedig kerülgetik az építkezést. A Móriczon amúgy mindig csinálnak
valamit, de a végállomási épülethez (baloldalon látszik egy kicsit) sosem
nyúlnak, pedig ráférne már egy felújítás. Mivel a 18-as és 56-os vonalra Szépilona és
Budafok kocsiszín közösen adja ki a Tátrákat, a két viszonylaton vegyesen
járnak az eredeti T5C5 (Budafok) és korszerűsített T5C5K (Szépilona)
típusú villamosok, amilyen a képen is látható. Na, még egy ellenkező irányú 41-es és
ugorjunk. Na, nem sokat, csak a 19-es megállójáig. BPI- Egy kicsivel lejjebb van a 27-es Sánc utcai
végállomása, ahol gyakorlatilag a 78-as is megáll, de az ő megállójának
a neve Hegyalja utca. Egy megállóval feljebb pedig már ott is a Naphegy
téri végállomás. A viszonylat innen a Keleti pályaudvarhoz jár, de
érdekes, hogy a tartózkodó és a buszok műszakizása (miskolciul irányító végállomás,
csak Budapesten már nem a végállomásokról, hanem a központból történik a
forgalomirányítás) itt történik, nem a több viszonylat
"irányító"végállomásaként is szolgáló Baross téren. Egy rövid lépcsőzés után le lehet jutni a
Tabánba, ahol például az 5-ös busz jár. Na meg persze a 18-as és 56-os villamos. Dózsa György téri megálló. Próbáltam olyan képet készíteni, amiben benne van
a Citadella, így sikerült. Itt jön le a 16-os busz is a várból, egy
szerpentinen keresztül, így megfelelő napállásnál egy kis futással akár
háromszor is lefotózhatjuk ugyanazt a buszt. Viszont a Palota út, gyorslift
nevű megállónál pont a busz érkezésekor jöttek oda hozzám turisták,
útbaigazítást kérni, így csak ebben a kanyarban ... ... és az Attila úti megállóban sikerült
lefotóznom BPI-056-ot. A 139-es Déli pályaudvarnál lévő végállomása Budapesten a hegyi vonalak a kedvenceim, így most
is kipróbáltam egy olyat, amin még nem voltam: a 158-ast. A képek a zugligeti
végállomáson készültek. A nyári szezonban (IV.1-jétől IX.31-ig)
hétvégén 10 percenként jár a 158-as, bár amikor én ott voltam, elég üresek
voltak a buszok. A képen amúgy BPO-781 látható. Zugligetbe 1869-ben indult meg a lóvasút, amit
1896-ban villamosítottak. 1903-ig ez az épület volt a végállomás, abban az
évben azonban meghosszabbították néhány megállóval a vonalat, de az épületet
továbbra is két oldalról kerülték ki a tuják. A zugligeti 58-as (korábban
81-es, még korábban 43-as) villamosvonal 1977-ben szűnt meg. Szép épület
szép helyen, nem kéne hagyni tönkremenni. BPO-781 jön vissza. Ugyanitt (Szarvas Gábor út) BPO-785 az
ellenkező irányban. Majd visszafelé a Zalai útnál. |