Nyílt nap a kelenföldi buszgarázsban
(III. rész)

Előző oldal

Egy megállóval lentebb van Szépilona kocsiszín, ahonnan a 18-as, 56-os, 59-es, 61-es viszonylatokra adnak ki villamosokat.

 

Egyébként pont egy nappal korábban volt, hogy valami bombát dobtak ide be.

 

Egy Hűvösvölgy felé tartó Tatra szerelvény.

És egy onnan érkező.

A gyors 56-oson hivatalosan Ikarus 415-ösök járnak, de hétvégén egyes járatokban alacsonypadlós Ikarus 412-esek is közlekednek.

Egy kocsiszín felől érkező szerelvény Budagyöngyénél.

 

Majd elhalad egy éppen odatartó mellett.

Ezután a Szent János kórházig utaztam, ahol jelenleg az 59-es villamos végállomásozik.

 

A város másik felére váltunk: egy Ikarus 260-as és egy lerobbant Volvo Kőbánya városközpontnál.

 

 

 

 

Rákoskeresztúr, városközpontnál délután jó képeket lehet készíteni, de a Nap sajnos csak kis időre sütött ki.

 

Késő délután a Városligetben fotóztam trolikat, az egyik jól bevált helyszín az Olof Palme sétánynál volt. Solaris trolikat először 2005-ben szerzett be a BKV (601-606), majd tavaly még további tíz érkezett a fővárosba.

A 70-esen kívül itt jár még a 75-ös és a 79-es is, csuklós Ikarus-GVM-ekkel. A 200-as az első ilyen troli, 1987-ben állt forgalomba, eredetileg ráncajtósan, de azt később lecserélték bolygóajtóra. A Trilex tárcsák viszont maradtak, így a kettő együtt elég érdekesen néz ki.

277 az Állatkertnél egy rövid, de erős vihar végén.

 

Az Arany János utcai trolivégállomás. Nem rég még meg akarták szüntetni a 73-ast kihasználatlansága miatt. De ha tényleg kihasználatlan, miért csuklós közlekedik rajta?

 

A 200-ashoz hasonlóan a 201-esnek is Trilex tárcsái és bolygóajtajai vannak.

 

Egy kis Kossuth tér.

Itt végállomásozik a 70-es és 78-as troli. Nem gondoltam volna, hogy hétvégén elkapok itt egy ZIU-t.

Szalay utca.

 

A 601-es Solaris a Jászai Mari téri végállomásnál. Az itteni néhány perces kiállás alatt jól feltartja a forgalmat. De ha esetleg ezzel elkezdenének foglalkozni, valószínűleg a troli húzná a rövidebbet, nem pedig a jobboldali parkoló.

A következő 79-es a BKV két (plusz egy szóló, múzeumi példány) ráncajtós Ikarus trolijának egyike, a 202-es volt.

A Hősök terénél pedig sikerült lefotózni a másik ráncajtós Ikarus 280T-t is, a 205-öst.

 

A Hősök terén valami Dakaros felvonulás volt, ahol a BKV feltuningolt Alfája is ott volt, amivel indultak a Budapest-Bamako rallyn.

 

 

És az oldal végén álljon négy, városligeti trolis fotó. Ezek elkészítése után lesétáltam a Keletibe és hazamentem.

Főoldal