Egy megállóval lentebb van Szépilona kocsiszín,
ahonnan a 18-as, 56-os, 59-es, 61-es viszonylatokra adnak ki villamosokat. Egyébként pont egy nappal korábban volt, hogy
valami bombát dobtak ide be. Egy Hűvösvölgy felé tartó Tatra szerelvény. És egy onnan érkező. A gyors 56-oson hivatalosan Ikarus 415-ösök járnak,
de hétvégén egyes járatokban alacsonypadlós Ikarus 412-esek is közlekednek. Egy kocsiszín felől érkező szerelvény
Budagyöngyénél. Majd elhalad egy éppen odatartó mellett. Ezután a Szent János kórházig utaztam, ahol
jelenleg az 59-es villamos végállomásozik. A város másik felére váltunk: egy Ikarus 260-as és
egy lerobbant Volvo Kőbánya városközpontnál. Rákoskeresztúr, városközpontnál délután jó képeket
lehet készíteni, de a Nap sajnos csak kis időre sütött ki. Késő délután a Városligetben fotóztam
trolikat, az egyik jól bevált helyszín az Olof Palme sétánynál volt. Solaris
trolikat először 2005-ben szerzett be a BKV (601-606), majd tavaly még
további tíz érkezett a fővárosba. A 70-esen kívül itt jár még a 75-ös és a 79-es is,
csuklós Ikarus-GVM-ekkel. A 200-as az első ilyen troli, 1987-ben állt
forgalomba, eredetileg ráncajtósan, de azt később lecserélték
bolygóajtóra. A Trilex tárcsák viszont maradtak, így a kettő együtt elég
érdekesen néz ki. 277 az Állatkertnél egy rövid, de erős vihar
végén. Az Arany János utcai trolivégállomás. Nem rég még
meg akarták szüntetni a 73-ast kihasználatlansága miatt. De ha tényleg
kihasználatlan, miért csuklós közlekedik rajta? A 200-ashoz hasonlóan a 201-esnek is Trilex
tárcsái és bolygóajtajai vannak. Egy kis Kossuth tér. Itt végállomásozik a 70-es és 78-as troli. Nem
gondoltam volna, hogy hétvégén elkapok itt egy ZIU-t. Szalay utca. A 601-es Solaris a Jászai Mari téri végállomásnál.
Az itteni néhány perces kiállás alatt jól feltartja a forgalmat. De ha
esetleg ezzel elkezdenének foglalkozni, valószínűleg a troli húzná a
rövidebbet, nem pedig a jobboldali parkoló. A következő 79-es a BKV két (plusz egy szóló,
múzeumi példány) ráncajtós Ikarus trolijának egyike, a 202-es volt. A Hősök terénél pedig sikerült lefotózni a
másik ráncajtós Ikarus 280T-t is, a 205-öst. A Hősök terén valami Dakaros felvonulás volt,
ahol a BKV feltuningolt Alfája is ott volt, amivel indultak a Budapest-Bamako
rallyn. És az oldal végén álljon négy, városligeti trolis
fotó. Ezek elkészítése után lesétáltam a Keletibe és hazamentem. |