Előző látogatásom után egy hónappal újra
a fővárosba utaztam, ugyanis idén negyven éve, hogy 1968. január 1-jén a
Fővárosi Villamosvasút (villamos, trolibusz, kisföldalatti,
fogaskerekű), a Fővárosi Autóbuszüzem, a Budapesti Helyi
Érdekű Vasutak és a Fővárosi Kishajózási Vállalat egyesülésével
megalakult a Budapesti Közlekedési Vállalat. Az évforduló alkalmából a BKV
április 19-én nyílt napot tartott a kelenföldi autóbuszgarázsban. A
rendezvényen inkább családi programok voltak, így az oldalon nem is lesz a
garázsról sok kép, a forgalomban lévő járművekről viszont
annál több. A Baross téren a metróépítés miatt minden
össze-vissza van, napijegyet például a "nyitott aluljáró" helyett
egy kis bódéból tudtam szerezni a 80-as troli végállomásánál. A 7-es buszok megállója közvetlenül a Keleti
pályaudvar főbejárata elé került. Az állomás indulási oldalán lévő
buszvégállomásról eredetileg csak a gyors 20-as ... ... és a 30-as busz indult, ... ... de most a 67-es villamospótló
(ami már több, mint tíz éve közlekedik, adhatnának
már neki valami normális viszonylatszámot) és a Pólus-busz is itt
végállomásozik. A mellékutcákban végállomásozó trolikat is
megkavarták egy kicsit, bár a 79-es pont az eredeti helyéről, a
Nefelejcs utcából indul. A 73-as és a 76-os jelenleg nem megy ki a Rákóczi
utcára, hanem a Garay utcán át éri el a Rottenbiller utcát. A következő helyszín a körúti villamosok
Mester utcai megállója. A Nagykörútra merőleges Mester utcában van a
végállomása a 30-as és a 30A-s villamosoknak. A 30-as egy szakaszán elég siralmas állapotban
vannak a sínek, így a sebesség és az utasszám is
kicsi, ezért a 30-as húsz percenként jár (!). A belső, Mester utcai
szakaszon viszont ez nem lenne elég, ezért hétfőtől szombatig a
Könyves Kálmán körútig 30A jelzéssel betétjárat közlekedik, így ezen a néhány
megállón tíz percenként járnak a villamosok. Az 1431-es kocsi beltere. BPI-023 egy megállóval arrébb, a Boráros téren. Egy felújított Ikarus 280-as, BPI-804. Egy Ganz csuklós a 2-es villamos vonalán. A 2-es jelenleg két részletben, a Közvágóhíd és Czuczur utca, valamint a Jászai Mari tér és a Havas utca
között közlekedik a Fővám téri metróépítés miatt. A kimaradó szakaszon,
egész pontosan a Boráros tér és a Március 15. tér
között pedig a 2V villamospótló közlekedik a VT Transman
MAN buszaival. Innen indul a Csepeli HÉV is, melyen többnyire még
régi, MIXA sorozatú szerelvények közlekednek. Csepel, HÉV végállomás. Itt van a kocsiszín is,
ahol további szerelvények álltak. Idefelé, Szabadkikötő
megállónál láttam egy ipari mozdonyt (egy Gokartot), ezért visszajöttem. Sajnos csak látni lehetett, fotózni nem, mert egy
cégnek a telepén állt eléggé bent, hiába zoomoltam.
A következő, Csepelről érkező szerelvényt viszont sikerült
nyílt pályán megörökíteni. Mercedesek a csepeli volán végállomáson. Az 59-es viszonylaton elvileg csak alacsonypadlós
(Ikarus 412) járművek közlekednek, de van, hogy kocsihiány
miatt Ikarus 260-asoknak is be kell segíteniük. Az ellenkező irányú 59-es már egy megszokott
412-es. A csepeli buszközlekedés központja a Szent Imre
téri buszvégállomás. Itt állt BPI-257 is a csak szombat délelőttönként
közlekedő 179A viszonylaton. Itt aztán
lehet tobzódni a buszokban. Újabban már nem csak a Nógrád Volán Alfái
közlekednek Budapesten, hanem a VT Transman-éi is.
KXM- Albertfalva, Forgalmi utca, a 7-es végállomása.
Egy csendes, nyugodt végállomás, itt van nem messze a 141-es viszonylat
végállomása is, csak a vasút alatti gyalogos aluljárón kell átmenni. A 141-esre sokat kellett volna várni, ezért inkább
visszajöttem ide. Egy Nógrád Volán által használtan beszerzett Volvo
a 47-49V villamospótlón a Hamzsabégi útnál. Ugyanitt az 1324-es ICS. |