Nyílt nap a kelenföldi buszgarázsban
(I. rész)

Előző látogatásom után egy hónappal újra a fővárosba utaztam, ugyanis idén negyven éve, hogy 1968. január 1-jén a Fővárosi Villamosvasút (villamos, trolibusz, kisföldalatti, fogaskerekű), a Fővárosi Autóbuszüzem, a Budapesti Helyi Érdekű Vasutak és a Fővárosi Kishajózási Vállalat egyesülésével megalakult a Budapesti Közlekedési Vállalat. Az évforduló alkalmából a BKV április 19-én nyílt napot tartott a kelenföldi autóbuszgarázsban. A rendezvényen inkább családi programok voltak, így az oldalon nem is lesz a garázsról sok kép, a forgalomban lévő járművekről viszont annál több.

A Baross téren a metróépítés miatt minden össze-vissza van, napijegyet például a "nyitott aluljáró" helyett egy kis bódéból tudtam szerezni a 80-as troli végállomásánál.

A 7-es buszok megállója közvetlenül a Keleti pályaudvar főbejárata elé került.

Az állomás indulási oldalán lévő buszvégállomásról eredetileg csak a gyors 20-as ...

 

... és a 30-as busz indult, ...

... de most a 67-es villamospótló (ami már több, mint tíz éve közlekedik, adhatnának már neki valami normális viszonylatszámot) és a Pólus-busz is itt végállomásozik.

A mellékutcákban végállomásozó trolikat is megkavarták egy kicsit, bár a 79-es pont az eredeti helyéről, a Nefelejcs utcából indul.

 

A 73-as és a 76-os jelenleg nem megy ki a Rákóczi utcára, hanem a Garay utcán át éri el a Rottenbiller utcát.

 

A következő helyszín a körúti villamosok Mester utcai megállója.

A Nagykörútra merőleges Mester utcában van a végállomása a 30-as és a 30A-s villamosoknak.

 

A 30-as egy szakaszán elég siralmas állapotban vannak a sínek, így a sebesség és az utasszám is kicsi, ezért a 30-as húsz percenként jár (!). A belső, Mester utcai szakaszon viszont ez nem lenne elég, ezért hétfőtől szombatig a Könyves Kálmán körútig 30A jelzéssel betétjárat közlekedik, így ezen a néhány megállón tíz percenként járnak a villamosok.

Az 1431-es kocsi beltere.

BPI-023 egy megállóval arrébb, a Boráros téren.

Egy felújított Ikarus 280-as, BPI-804.

Egy Ganz csuklós a 2-es villamos vonalán.

A 2-es jelenleg két részletben, a Közvágóhíd és Czuczur utca, valamint a Jászai Mari tér és a Havas utca között közlekedik a Fővám téri metróépítés miatt. A kimaradó szakaszon, egész pontosan a Boráros tér és a Március 15. tér között pedig a 2V villamospótló közlekedik a VT Transman MAN buszaival.

Innen indul a Csepeli HÉV is, melyen többnyire még régi, MIXA sorozatú szerelvények közlekednek.

 

Csepel, HÉV végállomás. Itt van a kocsiszín is, ahol további szerelvények álltak.

Idefelé, Szabadkikötő megállónál láttam egy ipari mozdonyt (egy Gokartot), ezért visszajöttem.

Sajnos csak látni lehetett, fotózni nem, mert egy cégnek a telepén állt eléggé bent, hiába zoomoltam. A következő, Csepelről érkező szerelvényt viszont sikerült nyílt pályán megörökíteni.

 

Mercedesek a csepeli volán végállomáson.

Az 59-es viszonylaton elvileg csak alacsonypadlós (Ikarus 412) járművek közlekednek, de van, hogy kocsihiány miatt Ikarus 260-asoknak is be kell segíteniük.

Az ellenkező irányú 59-es már egy megszokott 412-es.

A csepeli buszközlekedés központja a Szent Imre téri buszvégállomás. Itt állt BPI-257 is a csak szombat délelőttönként közlekedő 179A viszonylaton.

 

 

 

 Itt aztán lehet tobzódni a buszokban.

Újabban már nem csak a Nógrád Volán Alfái közlekednek Budapesten, hanem a VT Transman-éi is. KXM-035 a Baross Gábor telep felé igyekszik már Budatétényben.

 

Albertfalva, Forgalmi utca, a 7-es végállomása. Egy csendes, nyugodt végállomás, itt van nem messze a 141-es viszonylat végállomása is, csak a vasút alatti gyalogos aluljárón kell átmenni.

A 141-esre sokat kellett volna várni, ezért inkább visszajöttem ide.

Egy Nógrád Volán által használtan beszerzett Volvo a 47-49V villamospótlón a Hamzsabégi útnál.

Ugyanitt az 1324-es ICS.

KXM-043.

Következő oldal

Főoldal