A BKV 1974-ben vásárolt egy Ikarus 260-as és egy
280-as szekrényt, amelyekbe ZIU berendezéseket szereltek, ez a két busz lett a
100-as (csuklós) és a 600-as (szóló) troli. A csuklós Ikarus trolikat
elkezdték gyártani, a szólóból viszont a 600-as maradt az egyetlen példány,
pontos típusa Ikarus 260.T1 lett. 1995-ben lett selejtezve, a 100-assal
együtt meg lett tartva az utókornak, de mindkettő szétrohadt, így a
képen látható, 2006-ban felújított T-600-as nem az eredeti 600-as. (Forrás: Trolibusz.Budapest.Hu) Első szériás Ikarus 200-as beltér,
budifülkével, fehér kapaszkodókkal, 1/4-ed részben eltolható ablakokkal. A trolibusz a Trolibusz Országos Szakmai Egyesület
által vett részt a kiállításon, a szállítást a rendezvény
főszervezője saját teherautójával oldotta meg. Ebben a járműben még a régi, kis
műszerfal van. Nem tömegközlekedés, de azért busz. Sok autó, teherautó, tűzoltóautó, motor volt
jelen, de azokat nem nagyon fotóztam. Ezt a Lada rendőrautót viszont még
én is lekaptam. A járművek mentek pár kört a strand és a
település szélétől egy-két kilométerre, a semmi közepén lévő
bevásárlóközpont között. A 35-ös út és a strandra vezető utca
kereszteződése jó fotóhelynek tűnt. Egy Csepel teherautó, hogy ilyet is lássunk. A következő jármű az FKF-550-es cabrio
620-as. DZA-700. A Kaposos Ikarus 266-os elölről, hátulról. Az MVK-s Ikarus 31-es. Az ex-MVK-s AKD-562. Egy világoskék Ikarus 55-ös elölről,
hátulról. A városnéző 620-as ugyanott. Belülnézet. Illetve, ha jobban meggondolom inkább
felülnézet. Az Ikarus 386-os. Az MVK nosztalgia busza és az MVK egykori 737-ese.
A piros teherautó viszont nem hiányzott a háttérbe. A 737-es immár 17-es viszonylattáblával. Egy korábban MÁV-os, most magántulajdonú Ikarus
250-es, KPY-822. Az egykori AKD-502. Az egykori AKD-562. Az egykor Kapos Volános Ikarus 266-os. És végül a rendezvényen résztvevő két 266-os
egymás mellett. Köszönet a találkozó szervezőinek és a járművek
tulajdonosainak. |