Polgári veterántalálkozó
(I. rész)

2008. augusztus 2-án a polgári strandfürdő területén veterántalálkozót tartottak. Bár sok autó, motor és teherautó is részt vett az eseményen, a legtöbb jármű autóbusz volt, valamint két trolibusz is jelen volt.

Tiszaújvárosba eredetileg egy Hernádnémetin és Kesznyétenen át közlekedő busszal akartam menni, de a Tisza áradása miatt Tiszújváros és Kesznyéten között le volt zárva az út, a busz csak Kesznyétenig közlekedett. Ezért inkább úgy döntöttem, hogy vonattal megyek.

 

BPR-685, JMN-958 és JMN-962 a város autóbuszállomásán.

A Tisza másik oldalán lévő Polgárra a Mátra Volán (jobban mondva annak alvállalkozója, a Kékesbusz kft.) egyik Mercedes-Benz Intouro-jával mentem. Ezek a buszok nemrég álltak forgalomba.

 

Polgáron nincs autóbuszállomás, csak egy autóbusz váróterem, de azért itt is állt néhány busz.

Polgár ugyan már Hajdú Volános felségterület, de azért Borsod Volános kocsinak is van itt külső telephelye, van néhány Miskolc-Tiszaújváros vonalon közlekedő járat, ami egészen idáig közlekedik.

DUD-898 elindul Hajdúdorogra.

GLL-870 pedig Egyekre.

FJT-337 Tiszadobról tartott Tiszaújvárosba. Erről a buszról eddig még csak két hátulnézeti képem volt, most végre lett elölről is.

Az Agria Volán KKL-143-as Credoja az Eger-Nyíregyháza járaton.

Ez már a veterántalálkozó helyszíne, a strandnál lévő parkoló. Örvendetes, hogy a Borsod Volán is képviseltette magát a JOB-711 rendszámú Ikarus 266-osával.

A mezőny egyetlen csuklósával volt a legnehezebb megfordulni. Ez a csuklós nem más volt, mint az egykori AKD-737. Selejtezése után magántulajdonba került, ahol rendbe lett téve, valamint kívülről régi, MKV-s állapotába került (régi rendszám, régi azonosító, régi céglogó).

Újabb ex-miskolci busz, a néhai AKD-562. Ez is ki lett dekorálva régi rendszámmal, de az előbbivel ellentétben ez nem a valódi, mivel ennek a busznak a korábbi rendszáma BY-75-29 volt.

A Hajdú Volán Ikarus 311-ese és ...

... DZA-700. Nem a Tisza Volán tulajdona, csak ők segítettek a felújításban.

 

Egy ex-Kapos Volános Ikarus 266-os is jelen volt, korábban ACG-176 rendszámmal szállította az utasokat Somogyban.

JOB-711 korábbi rendszámai BHP-195 és BV-97-15 voltak. 1981-ben gyártották, 1981. augusztus 6-án került a Volán állományába, 1998-ban alvázcserés felújítást kapott. Eddig összesen 1 017 577 km-t tett meg. Tiszaújvárosi telephelyes, korábban külső telephelyes kocsi volt több helyen is (Polgár, Mezőcsát, Újszentmargita), jelenleg a Tiszaújváros-Sajóörös vonalon jár. Ezeket az adatokat az egyik ablakba kitett A4-es papírról lehetett leolvasni.

A tárgyalóbusznak átalakított Ikarus 386-os is itt volt.

Egy felújításra váró Ikarus 31-es.

És egy már felújított példány, az MVK Zrt. nosztalgia busza.

Egy Ikarus 66-os, a 266-osok elődje.

 

FKF-681, ha jól számolom már a negyedik miskolci kötődésű busz. Nemrég ugyanis még AKD-502 rendszámmal az MVK különjárati busza volt és ő teljesítette a Sí járatokat is.

A legérdekesebb jármű talán az Ikarus 620 cabrio volt, melyből a '60-as években három darab készült a BKV főműhelyében.

 

Két trolibusz is jelen volt. Az egyik a nemrég még Debrecen utcáin közlekedő 9-317-es ZIU-9-es.

Belülnézet.

Következő oldal

Főoldal