Dunaújvárosi kirándulás
(II. rész)

Előző oldal

A belvárosban vagyunk, a Dózsa mozinál. A képen GSR-218 és BPG-697.

DUD-765. Vannak Ikarusok, melyek nagyobb felületen lettek zöldre festve, ezeknek kicsit debreceni metánbuszos beütésük van.

LGP-787. A képen jól látszik a használtan beszerzett Volvók (Székesfehérvárra és Veszprémbe is kerültek ilyenek) egyik jellegzetessége: a hátsó ajtók magasabbak, mint az első.

AOA-334 a Liszt Ferenc kert környékén.

Dunaújváros egy szép, rendezett hely annak ellenére, hogy nagyrészt panelházakból áll.

A Volánbusz IBN-623-as Mercedes-Benz Intouroja érkezik ugyanehhez a kereszteződéshez.

GMY-392 a Liszt Ferenc kerti megállóban.

 

Utána van egy két megállós hurokútvonal, ahová a legtöbb, itt közlekedő viszonylat betér.

 

AOA-448 a hurokban, a Római körúti megállóban.

Eljött délután egy óra, elkezdődött a délutáni csúcsforgalom. Először a Vasmű, igazgatóság nevű megállónál táboroztam le. Az első képen LGK-883.

GTU-458. Délután a Papírgyártól a belvárosba közlekedő 3-as és 4-es járatok 10-10 percenként közlekednek. Csúcsidőn kívül a 2-es jár oda, óránként.

Annak nagyon örültem, hogy egy ráncajtós gépet, CCP-941-et is sikerült lefotóznom.

Itt a vasműnél amúgy egy komolyabb, több kocsiállásos megálló található, ahová az összes irányból befordulnak a buszok. A képen egy ex-athéni Volvo, JOX-718.

Egy vendég a Duna másik oldaláról: a Kunság Volános KAZ-141.

 

További járművek.

Helyközi járatok is betérnek ide.

 

AOA-464 és DUD-810 közelít a Tűzoltóság nevű megállóhoz.

KBL-426 az ellenkező irányban, hátulról.

 

 

 

És akkor néhány kép a papírgyári végállomásról.

DUD-810 Békevárosban, a Szabadság utcai végállomáson (gyakorlatilag a Profi Üzletház nevű megállónál). A 14-es csúcsidőben közlekedik a Ferrobetonhoz.

Egy gyors kitérő a 13-as bagolyvári végállomásához: AOA-458.

Majd vissza a Szabadság utcához: csúcsidőben a 11-es csak idáig közlekedik 12-es jelzéssel. Így ilyenkor elég csak egy busz a vonalra.

IWE-003, a Volvo-Alfa Localo egyik prototípusa a Baracsi utcai megállóban.

Egy kép erejéig visszatérünk a buszállomásra. Az 1-es viszonylat csak a csúcsidőkben közlekedik, útvonalát ugyanis számos viszonylat teljesen lefedi.

 

LGK-878 a vasútállomástól két megállónyira, a Tüzép-telepi végállomáson. Ezzel a busszal még mentem egy kört, majd visszafelé leszálltam a vasútnál és haza indultam. Pesten még sétáltam egy jót a Déliből a Keletibe, utána még a reggel erre a távra vásárolt menetjegyemmel mentem egy kört a 74-es troli belváros szakaszán, majd valamivel éjfél után hazaértem.

Főoldal