A nagyobb kelet-magyarországi városokban már
jártam (ez persze nem azt jelenti, hogy még nem fogok ezekbe visszatérni),
most a Dunántúl jön: a 2008-as őszi szünetben Dunaújvárosba látogattam
el. Budapest és Dunaújváros között főleg 5341-es
villamos vonatok járnak (a képen a 001-es). Jó gépek, jól gyorsulnak, de az
ülései hosszútávon szerintem kicsit kényelmetlenek. A dunaújvárosi
vonalon és állomáson jelentős teherforgalom zajlik. Nem csoda, hiszen a
városnak még ma is viszonylag komoly ipara van. M47 1218 az állomás melletti felüljárón. A város buszközlekedését az Alba Volán látja el,
harmincvalahány, tetszetős színű járművel. A képen egy Ikarus
C63-as, GTU-458. A helyközi közlekedést is ők csinálják, a
legjellemzőbb típus a Volvo-Alfa Regio. A képen KXW-196. AOA- Az Albánál előfordulnak érdekes
járművek: ilyen például a KBK-784-es Ikarus C83-as is, ami ekkor épp
Mezőfalvára tartott. A helyi állományban vannak használtan beszerzett
Volvo csuklósok is. A képen LGP-787. Helyközi Ikarus csuklós a város nem túl nagy
méretű, de nagy forgalmú autóbuszállomásán. Még egy. A rendszám alapján viszonylag új gyártású
lehet. Egy Volvo-Alfa. Néhány helyközi vonalat az Alba Volán
alvállalkozásba adott ki, az egyik ilyen alvállalkozó a VT-Transman. Az
Ikarus 263-asaik korábban Budapesten közlekedtek (ott is alvállalkoznak),
majd az Alfa Localok érkezésével ott feleslegessé váltak, és most Fejér megye
útjait koptatják. Az egyik dunaúji C83-ast már láthattuk, most itt a
másik, helyis kocsi is. A dunaújvárosi vonalhálózat érdekes: körjáratok
vannak, a viszonylatok végállomásai a város külső pontjain vannak. A
járatok bejönnek a belvárosba, azt körbejárják (persze nem mindegyik
viszonylat ugyanazon az útvonalon), majd visszatérnek a város külső
részeire. Persze van néhány hagyományos, két végállomásos viszonylat is. AOA-334 az ellenkező irányból közelít. A 22-es végállomása a Temetőnél van. A
legtöbb viszonylat a nap legnagyobb részében félóránként jár, a
fordulóidők általában szintén 20-30 perc között vannak, így a buszok nem
sokat állnak. Nem irigylem a sofőröket. Dunaúj egyik legnagyobb lakótelepe a békevárosi,
ahol több végállomás is található. Békeváros, Bagolyvártól a 13-as indul
csúcsidőben 15, csúcsidőn kívül 30 percenként. A képen a három
Ikarus 417-es egyike, HFY-836. Csúcsidőn kívül félóránként, hétvégén
óránként erre jár a 11-es viszonylat is. Munkanapokon csúcsidőben a
12-es jár erre, a 11-eshez képest kicsit rövidebb útvonalon. A képen JYL-615,
amint a ... ... Békeváros, Hajnal utcai végállomásra tart.
Elég pocsék kép, de dokumentum fotónak jó. Innen indul 30-30 percenként (hangolva) a
belvárosba a 15-ös és a 19-es viszonylat. A képen JOX- A 11-esen két kocsi közlekedett, a másik GSR-218
volt. A kép a Profi üzletház nevű megállónál készült. A 13-ason délelőtt csak egy kocsi, a 836-os
pörgött. Az itt lévő parkolóban állt a nemrég még az
Alba Volán helyközi flottájába tartozó CLY-189. Jó kis trilexes, ráncajtós
gép, 2007-ben selejtezték. Jelenleg a Magyar Mentőszolgálat Alapítvány
tulajdonában áll a busz. Vissza a Hajnal utcához. |