2008. április és május
(II. rész)

Előző oldal

AKD-513 a 21-es Szondy György utcai új felszállóhelyén. Ezt a környéket is rendbe kéne már tenni.

AKD-658 a Dózsa György utca után, az északi tehermentesítőn. Ezen a szakaszon délutánonként előfordulnak kisebb dugók, most pont nem így volt.

Április 26-án szombaton dolgoztuk be a május másodikai szabadnapot, viszont az egyetemen nem volt előadás, ezért az odajáró 22-es járaton a munkanapi menetrend mellett szóló járművek közlekedtek.

 

Az egyik legszokatlanabb jármű a HPR-534 rendszámú Ikarus 412-es volt.

Egy kis zoommal az egyetem felé lehet varázsolni az avasi lakótelepet. Persze ez a valóságban is így van, csak nem ennyire feltűnően.

 

A legtöbb jármű természetesen Ikarus 260-as volt, például AKD-565, vagy 568.

A 815-ös MAN szintén az SZTK-nál.

AKD-565 a Petneházy bérházak nevű megállónál. Régen itt amúgy villamos járt.

Egy MAN is volt a 22-esen, a 415-ös.

801 a Tapolcai elágazásnál.

AKD-541 a Miskolctapolcai úton, a vasgyári vasútvonal felüljárójáról fotózva.

 

Két 260-as találkozása a kollégiumoknál. A jobboldali az AKD-582-es, a baloldali pedig az 587-es, amint az a jobboldali képről is kiderül.

És vissza is érkeztünk az egyetemhez.

 

Május elsején közlekedtek a szokásos sűrítőjáratok a Majális-parkba az Avas kilátóról, a Búza térről és az Újgyőri főtérről. Délelőtt az Avason kezdtem a fotózást.

A Búza téren a 2-es felszállóhelyéről indultak. Azóta már a piac felújítása miatt ez a felszállóhely a végállomási épület mellé került, a baloldalon belógó fához.

 

A Majális-parkban a végállomási tartózkodó idén AKD-590 volt.

 

Délelőtt a régi Ikarusokat csak az AKD-651 képviselte, délután a 652 is kimerészkedett, illetve a főtéren is állt egy 260-as, de azt nem láttam közlekedni.

 

A sorozatban érkezett Ikarus 435-ösök első szériája (GTH-s kocsik) idén tíz éves, HDE-890 viszont még csak nyolc.

Az MAN-ek pedig még csak hat évesek, de sokszor még a régi Ikarusoknál is nagyobb hangjuk van, és az utasterük is ezeknek a legleharcoltabb.

Egy Rába érkezik. Volt olyan busz, ami az 1-es leszállóhelyén tette le az utasokat, volt olyan, amelyik az 5-ös megállójában.

 

Egy nagy ugrás Görömbölyre, a 4-es végállomására. Hétvégén szinte bármi előfordulhat a viszonylaton, akár Ikarus 412-es is.

Hétvégén alapvetően szólók közlekednek, de vannak olyan járatok, melyekben alacsonypadlósok vannak meghirdetve. Ilyenkor vagy a tíz darab szóló, alacsonypadlós közül valamelyik, vagy csuklós Neoplan közlekedik.

A végére pedig még egy kép a Bábonyi-bércről.

Főoldal