2008. április és május
(I. rész)

Miskolci képek a fent említett időszakból: veterán járművek az Utazási Kiállításon, Alstom Citadis villamosmodell (M 1:1) bemutató, május elsejei sűrítőjáratok a Majális-parkba, szóló járművek a 22-esen, és persze hétköznapi képek.

Április 3-5. között rendezték meg az Utazási Kiállítást, ahol a Borsod Volán is képviseltette magát, például ezzel a 2006-os beszerzésű Irizar InterCentury turistabusszal.

A rendezvényen több utazási iroda is jelen volt, valamint veterán jármű kiállítás is volt, ...

... ahonnan természetesen az MVK Ikarus 31-ese sem hiányozhatott.

A jármű ingyenes városnéző járatként közlekedett, itt épp a népkerti körforgalomnál jár.

A kiindulópont az ITC előtt, a kiállítás helyszínén volt.

A busz eljutott az Avasi kilátóhoz is. Itt épp az avasi buszvégállomás és a torony között lévő, pár száz méter hosszú úton megy. Menetrendszerinti közlekedés ezen a szakaszon nincs.

A busz utasai a várost nézték, én inkább a másik oldalon fotóztam az Ikarust. Amúgy kisebb csoda, hogy a kilátónál nem kell belépődíjat fizetni.

A fák mögött, a háttérben az 1963-ban épült, 72 méter magas kilátó.

Ahhoz képest, hogy itt van a város egyik nevezetessége, nem hemzseg a turistáktól a hely, csend van és nyugalom.

 

AKD-565 Bükkszentlászlón, valamint AKD-541 a Tatárdombnál, szintén 68-ason. A képek ellenére nem mondanám, hogy manapság nagyon jellemző lenne az Ikarus 260-as a 68-ason.

A 9-esen munkanap délután egy járatot csuklós csinál, újabban Ikarus 280-as. A fotó a Lórántffy Zs. útnál készült.

Újabb csuklós 9-es, ezúttal egy MAN a Tatárdombnál.

Pár évvel ezelőtt még gyakori volt a Rába a 6-oson, mivel az 592-es és az 593-as is Újgyőri főteres volt. Manapság viszont az 592-es (Tiszai) kivételével az összes az Avason van, ezért ritka fotótéma a Rába Premier a perecesi végállomáson.

A még eredeti Rába motorral és Prága váltóval rendelkező AKD-512 az Olvasztár utcai megálló után lévő hajtűkanyarban.

A 416-os MAN ugyanott, másik nézőpontból.

AKD-727 a Vasgyári temetőnél.

Április 14-18. között a Városház téren egy 1:1 méretarányú Alstom Citadis villamosmodell volt kiállítva. Gyakorlatilag egy igazi Citadis első két része, műszaki berendezések és futómű (meg még gondolom egy csomó minden, amit kívülről nem lehetett látni) nélkül.

 

 

Jó kis villamos, de igazából jobban örültem volna, ha egy igazi, működőképes tuját teszteltek volna forgalomban. Jó tudom ...

Egy kis marketing fogás.

A nem túlbonyolított műszerfal.

 

Az utastér összességében szerintem van olyan tágas, ami egy alacsonypadlós villamostól elvárható.

Néhány kép azokról a járművekről, melyeket az új villamosok kiváltanak 4-100 év múlva.

 

Sikerült elkapni a két piros Tátrát egymás mellett. Amúgy jelen állás szerint ezeket is lecserélnék, viszont füvesített pályára (jobban mondva annak fenntartására) nem nagyon telik.

197 a Szemere utcánál.

Ugyanaz a jármű a telepre vezető szakaszon.

Következő oldal

Főoldal