Veszprém buszai
(I. rész)

Balatonfüredi nyaralásomon egy napot egy veszprémi kirándulásra szántam:

 

 

 

Helyközi járművek a város nemrég felújított buszpályaudvarának tárolóján. Heves megyéhez hasonlóan Veszprém megyében is három volánvállalat van: Balaton Volán, Bakony Volán és a Somló Volán.

HHR-810, a kevés itt lévő csuklós egyike.

 

Ikarus 260-asból se sok van már helyköziben, gyorsan ki is lőttem az itt állókat.

 

Az első, veszprémi helyi buszról ellőtt képem. Az EUE-609 rendszámú Ikarus 280-as érdekessége, hogy még budifülkés.

A város méretéhez képest elég sok "irányító végállomás" található itt (Vasútállomás, Haszkovó, Kádártai, Cholnoky, Vámosi). Először a Haszkovó lakótelepen lévő fordulón fotóztam.

CKE-343 áttör a parkoló buszokon.

Veszprémben is van egy darab MAN NL 202 típusú autóbusz, HGK-506 rendszámmal.

A viszonylatjelzés nem 76, csak a 6-os és a 7-es tábla került közel egymáshoz.

Veszprémben kilenc darab, használtan vásárolt, de alacsonypadlós Neoplan 4014 NF típusú busz is közlekedik. A típus az előbb látott, kortárs MAN NL 202-től kis túlzással csak annyiban különbözik, mint mostanában a legújabb MAN-ek és Neoplanok egymástól: a homlok- és hátfalban.

 

Ez a jó Veszprémben (buszfotós szempontból): még elég sok Ikarus 280-as van, és azon belül is sok ráncajtós.

KRU-346 a Haszkovóhoz közeledik, de mivel 11-es, továbbmegy néhány megállót a Vasútállomásig.

Veszprémben közlekedik öt darab, használtan beszerzett, csuklós, alacsonypadlós Volvo B7LA típusú autóbusz is. Az egyik ilyen KCH-161.

 

CLH-602 a Haszkovó utcai megállóban. A másik irányú megállóban már gyűltek az emberek.

Aztán jött egy Volvo. Mivel háromajtós, alapvetően nem kedvez az ilyen tömegnek, de mivel Veszprémben is elsőajtózás van, nem számít.

Ezzel a busszal elmentem a Vámosi utcai fordulóig, ami szintén egy komolyabb végállomás, bár közel sem annyira, mint a Haszkovó.

 

Állt itt egy másik Volvo is, KCH-160.

 

A legérdekesebb itt álló járművet hagyom a végére: DUL-002. Botváltós, mint az összes veszprémi ráncajtós.

A Cholnoky forduló is egy decentrum, de stabil járatként csak a 20-as indul innen, plusz van még néhány, csak a munkanapi csúcsidőkben közlekedő járat.

 

Itt állt még egy 260-as is, CLH-611.

Meg a VT-Transmanos VID-322 is. A környék üzemeinek, cégeinek munkásszállításában jelentős szerep hárul a magánbuszokra, de főleg a VT-re.

 

CKE-333-mal visszamentem az Egry utcai megállóig, mert láttam ott egy jónak tűnő fotóhelyet.

Hát ez lett volna az. A kép főszereplője továbbra is a 333-as.

 

HGK-506 a Dugovics utcai megállónál. A háttérben egy 4-es kanyarodik.

Következő oldal

Főoldal