Várpalota és Pétfürdő

Az elmúlt egy-két oldalon már tettem említést Várpalotai kirándulásomról, most végre a képeket is bemutatom.

  

  

Várpalota helyi és helyközi közlekedését a Bakony Volán látja el. A város autóbuszállomása ilyen kellemes környezetben található.   

Egy Alba Volános vendégszereplő.

Egy trilexes Ikarus 256-os, CLH-140.

A Bakony Volán egyetlen Rábája, HXU-690 várpalotai telephelyes, így gyakran össze lehet vele itt futni.

Egy Ikarus C56-os, GXD-208 érkezik az állomásra.

FKU-337 a belvárosban, ami kicsit Kazincbarcikára emlékeztet.

  

AIF-697 és FES-379 a Skála áruháznál.

Összesen öt darab Mercedes-Benz Citaroja van a Bakony Volánnak, ebből az egyik, KBJ-112 Várpalota helyi járatain dolgozik. Itt épp a Róbert K. fordulóra tart, hogy megkezdhesse közlekedését a 10-es vonalon.

Az 1-es viszonylat az Inotai lakótelep és a Skála (a képen), a 6-os a Skála és a Tési domb között közlekedik. A két viszonylat járművei nem fordulnak meg itt, hanem tovább mennek a másik viszonylat vonalán. Tehát az 1-es és a 6-os egy vonal, csak a Skálánál van egy szakaszhatár. Ez csak a bérletre vonatkozik, jegyből nem kell újat lyukasztani.

Az Inotai (Készenléti) lakótelepnél, az erőműtől nem messze.

  

És a Tési dombon, ahol egy lakótelep található. Az 1-esen, a 6-oson és a 10-esen általában csuklósok járnak, csak a nyári tanszünet miatt most le lettek szólósítva.

Egy megállóval arrébb, a Béke étterem nevű megállóban.

  

A város helyi közlekedésében egy ilyen Mercedes-Benz Vario típusú midibusz is dolgozik, KRS-731 rendszámmal, főleg a 4-es és 14-es vonalakon.

FES-379 a város főterén, a Szabadság téren.

  

A Bakony Volán KXL-114 rendszámú MB Sprintere. Későn vettem észre, mert az ilyen "nagyított autók" nem nagyon érdekelnek, de aztán megláttam rajta a Volán logót, így csak lefotóztam.

  

A 10-es helyi járat hivatalosan a Róbert Károly fordulótól (Ady lakótelep) a Kenyérgyárig jár, de ott nem fordulnak vissza, hanem helyközi járatként továbbmennek Pétfürdőre. Régen Pétfürdő közigazgatásilag Várpalotához tartozott, ez a rendszer annak a maradványa. Meg van bonyolítva, nem csoda, hogy pár évvel ezelőtt egy kis időre újra bevezették a kalauzos rendszert a 10-esen és az 1/6-oson. A kép az Új gyárnál lévő végállomáson készült.

Mivel műszakváltáskor voltam itt, volt forgalom bőven. A képen a Balaton Volán GLB-481 rendszámú Ikarus EAG-ja.

És GMP-614 rendszámú Ikarus 415-öse.

AIF-697, a háttérben egy kicsit még a Bakony is sejthető.

A másik 10-es CLH-149 volt. Ugye milyen falusias ez a rész. Egy megállóval arrébb meg van egy lakótelep.

GLB-481 a vasútállomásnál.

Igen, merthogy Pétfürdőn halad át a 20-as számú (Budapest)-Székesfehérvár-Szombathely vasútvonal. A vasúti fővonalon közlekedő egy kocsis személyvonat kicsit megdöbbentett.

A Bakony Volánnak két Ikarus 365-öse van, az egyik BPB-419.

CLH-149 az ellenkező irányban.

KBJ-112 a Pétfürdő, Cseri akna elágazás nevű megállónál.

A következő vonat egy Inter City volt, ez már valamivel hosszabbra sikerült.

A 10-es másik végállomása Várpalotán, a Károly Róbert fordulónál.

  

Ezen a környéken is van egy kisebb lakótelep, a kép az Inotai utcai megálló után készült.

  

Épp műszakváltás volt, így sok szerződéses buszt lehetett látni a városban. Ez azonban már nem igazán a Volán felségterülete, sokkal inkább a VT-Transman-é.

Az 1-es viszonylaton két busz közlekedik, a korábban látott 148-as mellett a másik CLH-150 volt.

A Bakonyos Rába a Szabadság téren.

KRS-731 szintén a Szabadság téren, 14-es járatként.

  

A 4-es és a 14-es a Tési dombról a Vasútállomáshoz jár, ahol a kép is készült. Nem is olyan rossz kis busz, automataváltós és végre nem jegykiadó gépből kaptam jegyet, hanem rendes helyi járati menetjegyet adtak.

  

És végül még két kép az állomásépület túlsó oldaláról.

Főoldal