Tavaszi képek Budapestről
(I. rész)

A tavaszi "szünetben" (ezt a pár napot nem nevezném szünetnek) ellátogattam a fővárosba, ennek körülbelül száz valahány (illetve valamivel több, de ennyi kerül fel az oldalra) fotó lett az eredménye:

Kezdésnek a Deák tér, amit most villamospótlók lepnek el.

 

KWZ-217, egy használtan beszerzett Volvo a Nógrád Volánnál.

JOX-714 is a Nógrádé, ugyanezt a buszt tavaly még salgótarjáni helyis kocsiként fotóztam.

Két hármas Tátra szerelvény a 14-es Lehel téri végállomásán. Jó nagy hülyeség volt annak idején a metró miatt visszavágni idáig a vonalat, amikor a Nyugatinál átszállási kapcsolat lehetne a körúti villamosokra, a vasútra, meg még egy csomó buszjáratra.

Angyalföld, forgalmi telep.

Innen indul a 12-es Rákospalotára. Régen az is lejárt a Lehel térre (még régebben pedig a Nyugatihoz), akkoriban még hármas szerelvényekkel. Most meg már a két kocsi is sok, negyedórás követés mellett.

Egyébként 12-esezni jöttem ide, mivel nemrég úgy hírlett, hogy meg fog szűnni, a jelenlegi tervekben viszont munkanapokon, napközben járna, este és hétvégén pedig busz pótolná, de igazából még nehéz megjósolni, hogy mi lesz.

Itt található Angyalföld kocsiszín. Amiért érdekes volt a hely, hogy az 1-es, 1A-s, 12-es, 14-es vonal Tátrái mellett sok leállított UV is itt állt.

Természetesen ez nekem Nappal szembe volt, de végülis mindegy.

 

A 3889-et annak idején forgalomban nem is fotóztam, így neki örültem a legjobban.

 

BPI-268 a 30-as viszonylaton, amin újabban vegyesen járnak Ikarus 260-asok és Alfa Localo-k.

A gyors 20-ason viszont még kivétel nélkül régi Ikarusok vannak.

 

4336 Káposztásmegyer felől, 4216 pedig a Lehel tér felől érkezik.

Negyedóra után megjött a következő 12-es, …

 

amivel a rákospalotai végállomásig utaztam.

 

Itt található a 104-es busz végállomása, valamint a 70-es is áthalad itt.

Végre normális fényviszonyok!

A Sződliget utcai megálló érdekes, ugyanis itt nincs járdasziget, az utasoknak az útról kell felszállniuk, eközben az autóknak várakozniuk kell. Ilyenből elég sok van ezen a környéken.

Útközben a 12-es áthalad a 14-es villamosvonal és a 70-es számú vasútvonal alatt, ez a szerelvény épp az aluljáró rámpáján kanyarog.

A felüljáróról is fotóztam: miután ügyesen elszalasztottam egy 96-oson közlekedő Ikarus 260-as fotózását, jött a 4288-as Tatra.

Egy 14-es a felüljárón.

 

Egy hármas Tatra Rákospalota-Újpest vasútállomásnál.

Benéztem az állomásra is, ahol M44 431 volt az állomási tartalék.

 

Az utasok elszállításáról pedig az errefelé megszokott BDV motorvonatok gondoskodtak.

Van itt egy buszvégállomás is. Kicsit meglepődtem a sok Ikarus 260-as láttán, mivel innen csak két, elég ritka, Ikarus 405-össel közlekedő viszonylat indul (47, 121). Gondolom a kétrészes kocsik állnak itt, mivel Újpest-Központban kevés a hely.

 

Voltak itt „ezüstnyilak” is a 20-asról.

BPO-037.

BPO-892. Az Ikarus 405-ösöknek sajnos már nem sok van hátra.

BPI-400 a végállomási tartózkodó előtt.