Szolnok Ikarusokkal
(II. rész)

Előző oldal

 

Az 1A, 1Y csak a Cukorgyárig közlekedik.

15 perccel később jött az 1-es, ez megy tovább a Vegyiművekig.

Közvetlenül utána jön a 2-es, aminek szintén itt van a végállomása (BOS-260).

 

Kijön a cukorgyár kapuján. Illetve ez nem is a kapuja, hanem már inkább csak dísz, ugyanis oda még bárki bemehet.

Itt még annyira nincs nagy utasforgalom, de a következő megállóban, a Megyei Kórháznál már sokan szállnak fel.

Délelőtt félóránként jár ide a Vasútállomásról a 13A-s. A képen KLR-920, ez a busz volt 2007 februárjában Miskolcon tesztelve.

Hogy 1A-t is lássunk.

DUD-811 Szandaszőlősön a Tóth Árpád utcai fordulónál.

Szandán egy nagy hurokban közlekednek a buszok: a 7-es az óramutató járásával megegyezően, a 8-as ellentétesen megy körbe. A 8Y viszont nem jár hurokban, annak itt van a végállomása. A három viszonylat csúcsidőn kívül és hétvégén óránként-órnként jár, így még akkor is viszonylag gyakran, 20 percenként el lehet jutni Szandára. Csúcsidőben pedig még gyakrabban, bár olyankor jellemző a buszok vonatozása. A fentieken kívül a 7Y és a 38-as is erre közlekedik, de csak naponta néhányszor.

A szandai viszonylatok törzsjárművei egyébként az éjszakát nem a telephelyen töltik, hanem ezen a placcon és csak napközben térnek be a Volán telepre tankolni, karbantartásra.

JKV-025 a Gázcseretelep megálló előtt néhány méterrel.

JKV-011 ugyanabban a megállóban, de az ellenkező irányban.

Az egyetlen Szolnok helyis csuklós Rába, HEU-552 is a szandai vonalakon dolgozik. A kép a Nagymező u. és a Gázcseretelep között készült.

Hogy ráncajtóst is lássunk ezen a városrészen: DUD-613.

GNX-324 a Tiszaliget megállóban. Néhány forgalmasabb megállóhelyre ilyen intelligens megállóoszlop került, ami az összes helyi buszba beszerelt GPS alapján kiírja, hogy hány perc múlva érkezik az adott járat (ez a kép pont a tábla hátulját mutatja).

JKV-018 bent a ligetben a Strandfürdő megállóban.

HEU-552 a belvárosban.

IEV-414 a Szabadság téri megállóban.

GVM-088 a Tisza Mozinál.

 

Ezt azért már kicsit túlzásnak találtam: a fővonalnak számító 1-es vonalcsoportra csúcsidőben Plasmát küldeni (KRS-426 és KLR-920)?

 

Ellenben a 23-asra bőven elég a midi. Igazából a naponta 4-4 járat értelmét sem látom. Ugyan a képen látható Kassai úti végállomásra csak ez a járat jár, de nem messze van megállója a 24-esnek és a 24A-nak.

Délután négy körül a város legnagyobb lakótelepén, a Széchenyi városrészen fotóztam, itt ilyenkor 2-3 percenként járnak a buszok, csak hát sajnos az időjárás rossz lett. Ezen a környéken nagyon gyakoriak a megállók: a képet a Hild Viktor utcai megállóból készítettem (10x-es zoommal), a képen látható busz eggyel korábban, a Lovas István utcai megállóban áll, míg a háttérben látható az Aranyi Sándor utcánál.

JKV-014 a Hild utcánál. A lakótelepre a Vasútállomásról indulnak körjáratok 24 és 24A jelzéssel.

Ezen kívül a reggeli csúcsban 4A, a délutániban 4-es jelzéssel közlekedik gyorsjárat közvetlenül a belvárosba (Vasútállomást nem érinti). A 4-es, 24-es az óramutató járásával ellentétes, a 4A-s, 24A-s megegyező irányban jár. A képen JKV-013.

Műszakváltáskor a város déli részében lévő üzemektől is járnak ide buszok, a 34-es vonalcsoport, ezeknek a Hild Viktor utca a végállomása. Ez itt egy 34Y JKV-016-tal, az ERDÉRT-től érkezett.

DUD-597 a Lovas István utcánál, 24-esen.

JEL-114 34B-ként a Repülőtérről érkezett.

JKV-018, újabb 34Y.

Ezen a délutánon GMY-376 volt a másik 4-esen lévő kocsi.

A borús idő miatt nem volt ellenfény, ezért megpróbáltam lefotózni egy 24A-t is: JKV-005 az Aranyi Sándor utcánál.

És végül a jelenleg még legújabb szolnoki busz, az LCC-138-as Plasma.

Főoldal