Plasmák az MVK-nál

2008. február 27. és augusztus 29. között az MVK Zrt. tesztelés céljából négy darab Plasma midibuszt vett bérbe a Jászkun Volántól. A járművek a 33, 34, 38, 68 viszonylatokon közlekednek, rendszámuk KUM-209 (402), KWE-393 (403), KZA-587 (404) és LCC-108 (405). Most még csak néhány kép van fenn, de az oldal majd folyamatosan fog frissülni.

 

Az első napokban a sofőröket oktatták, majd március 3-án utasforgalomba álltak: a 403-as a 38-ason.

 

A 405-ös pedig a 33-ason. Úgy látszik, ha a buszon nincs gyújtás, kikapcsol a viszonylatkijelző, ami nem túl pozitív dolog.

Egy kis zölddel (illetve a fényviszonyok miatt feketével) az előtérben.

 

402 a 34-esen volt, de délután van egy időszak, amikor az egyik, a viszonylaton járó kocsi a Búzán pihen. A 402-es azonosítójú busz egyébként a KUM-209, ami decemberben már volt itt teszten.

 

A negyedik Plasma a 68-ason közlekedett, ami a szűk bükkszentlászlói út miatt jó, csak a délutáni csúcsban vissza kéne sűríteni a követést félórásra. Itt még nagy nehezen felfértünk, de a következő körben már nem sokon múlt az utaslemaradás.

 

Alapvetően jó busz, de például az első ajtó elég szerencsétlenül és lassan nyílik, nincs benne ajtófék és belső kijelző (persze ez nyilván függ a megrendelőtől), és ami leginkább rontja az összképet, hogy főleg hátul, főleg alapjáraton eléggé rázkódik a jármű.

De ez a legjobb midi a kipróbáltak közül: ez tényleg úgy néz ki, mint egy busz, nem pedig egy nagyra nőtt személyautó.

404 egy másik nap a 33-ason, a Szemerénél. A 33-as végállomása a kép baloldalán, a ház előtt van. Amikor elindul a Tímármalom utca felé, felmegy a Népkertig, majd visszajön ugyanide (lásd a képen) és elkanyarodik az Erzsébet tér felé, ahol az első megálló van (addig nem áll meg sehol). Igazán gazdaságos megoldás.

 

403 a Szemere kertnél. A kijelző a valóságban folyamatosan villog, amit az emberi szem nem érzékel (tehát normálisan látható a kiírás), de a fényképezőgép, főleg így oldalról fotózva (csak hasonlítsd össze az előző képpel) igen. Egyelőre ennyi, folytatás nemsokára.

Kis késéssel itt a frissítés. A 403-as a Kazinczy utcánál még márciusban.

Szintén a 403-as, amint elindult az Arany János utcából.

402 a Szemere utcánál.

405 Bükkszentlászlón.

 

Na, ez a két kép tetszik! A helyszín amúgy az Önkormányzat nevű megálló.

KWE-393 a Tatárdombnál. Csúcsidőben nagy tömeg van a 68-ason, ilyenkor két midibusz kellene rá.

Ugyanaz a busz Bodótetőn.

És az Arany János utcában, amikor a DAB is itt volt.

 

És megint ugyanaz a busz, megint a Bodótetőnél, de már nem ugyanakkor.

LCC-108 a Derkovits utcánál.

Erről a helyről még eddig nem volt kép: 402 a Nagyváthy utcában.

Itt balra ágazik ki a Hideg sor, ahol a város nyugati részéről a belvárost elkerülve, közvetlenül lehet elérni az Avast. 1984-ben a 36-os viszonylat ezen az útvonalon indult volna meg, de hamar bebizonyosodott, hogy nem közlekedhet arra busz. Azóta is cseszték megcsinálni az utat.

 

404 az Arany János utcában. Ugyanúgy állt, mint két évvel ezelőttig a régi felszállóhelyen a buszok, csak akkor még a másik irányba volt egyirányú az utca.

Egy korareggeli kép a 33-as Tímármalom utcai végállomásáról. Elvileg szeptembertől az innen nem messze lévő, nemrég épült bevásárlóközpontig fogják meghosszabbítani a járatot, már a megálló járdaszigete is megvan, csak le kell aszfaltozni. De ez a hosszabbítás nem sokat fog segíteni, a 33-as továbbra is egy szerencsétlen, semmiből sehova közlekedő járat marad.

A reggeli csúcsban a Plasma kevés lenne a 68-asra, akkor rendes szólóbusz jár arra, míg a nevezett jármű a 9-esen tesz három kört (az Újgyőriről 6.39-kor, 7.05-kor és 7.33-kor indulókat). A kép a Tokaji Ferenc utcai végállomáson készült.

 

Két és fél év után itt az újabb frissítés, ha már elkezdtem, muszáj befejezni az oldalt. 2008. nyár végén járunk, négy Plasmát (402, 403, 404, 405) bérel az MVK a Jászkun Volántól. 2008. december elején két újabb példány állt forgalomba: a 406-os (LIS-101) és a 407-es (LGZ-985). A legnagyobb különbség a korábbi kocsikhoz képest, hogy ezeket már klímával is felszerelték.

A plusz kocsik érkezésével a 69-esen is megjelentek a midik, ami a reggeli csúcsban annyira nem jó. Helyszín: Endrődi Sándor utca.

 

A 69-esen közlekedő kocsik át szoktak szerelni 5-ösbe is, így munkanap két kör erejéig Lillafüred felé is megjelentek a midik.

 

Még két kép a Hóvirág utcánál.

 

A 11-esen szerencsére csak ritkán fordulnak elő, itt még hétvégén is nagyobb utasforgalom van annál, hogy ez a busz (kényelmesen) elég legyen. Egyébként a Pintes utcai megállónál járunk.

Egy 33-ason közlekedő kocsi a Nagyváthy utcánál.

404 a Derkovits utcánál a Tampere vr. felé.

 

És vissza.

 

Ha már a 404-es kocsinál tartunk, egy-egy kép az utasteréről és a műszerfaláról. Nem lennének ezek rossz buszok, csak a futóművükkel nagyon sok baj van, nincs is valami jó futásuk, elég sokat állnak javítás miatt.

Egy 34-es a Dózsa György utca és a Petőfi tér között.

 

Két Hősök terei kép.

És végül a 407-es az Arany János utcában. 2009 januárjában végül az MVK megvásárolta mind a hat Plasmát, így azok már a járműállomány teljes értékű tagjai, így ennek az oldalnak is vége.

Főoldal