2008. február 27. és augusztus 29. között az MVK
Zrt. tesztelés céljából négy darab Plasma midibuszt vett bérbe a Jászkun
Volántól. A járművek a 33, 34, 38, 68 viszonylatokon közlekednek, rendszámuk
KUM-209 (402), KWE-393 (403), KZA-587 (404) és LCC-108 (405). Most még csak
néhány kép van fenn, de az oldal majd folyamatosan fog frissülni. Az első napokban a sofőröket oktatták,
majd március 3-án utasforgalomba álltak: a 403-as a 38-ason. A 405-ös pedig a 33-ason. Úgy látszik, ha a buszon
nincs gyújtás, kikapcsol a viszonylatkijelző, ami nem túl pozitív dolog.
Egy kis zölddel (illetve a fényviszonyok miatt
feketével) az előtérben. A negyedik Plasma a 68-ason közlekedett, ami a
szűk bükkszentlászlói út miatt jó, csak a délutáni csúcsban vissza kéne
sűríteni a követést félórásra. Itt még nagy nehezen felfértünk, de a
következő körben már nem sokon múlt az utaslemaradás. Alapvetően jó busz, de például az első
ajtó elég szerencsétlenül és lassan nyílik, nincs benne ajtófék és belső
kijelző (persze ez nyilván függ a megrendelőtől), és ami
leginkább rontja az összképet, hogy főleg hátul, főleg alapjáraton
eléggé rázkódik a jármű. De ez a legjobb midi a kipróbáltak közül: ez
tényleg úgy néz ki, mint egy busz, nem pedig egy nagyra nőtt
személyautó. 404 egy másik nap a 33-ason, a Szemerénél. A 33-as
végállomása a kép baloldalán, a ház előtt van. Amikor elindul a
Tímármalom utca felé, felmegy a Népkertig, majd visszajön ugyanide (lásd a
képen) és elkanyarodik az Erzsébet tér felé, ahol az első megálló van
(addig nem áll meg sehol). Igazán gazdaságos megoldás. Kis késéssel itt a frissítés. A 403-as a Kazinczy
utcánál még márciusban. Szintén a 403-as, amint elindult az Arany János
utcából. 405 Bükkszentlászlón. Na, ez a két kép tetszik! A helyszín amúgy az
Önkormányzat nevű megálló. KWE- Ugyanaz a busz Bodótetőn. És az Arany János utcában, amikor a DAB is itt
volt. És megint ugyanaz a busz, megint a
Bodótetőnél, de már nem ugyanakkor. LCC- Erről a helyről még eddig nem volt kép: Itt balra ágazik ki a Hideg sor, ahol a város
nyugati részéről a belvárost elkerülve, közvetlenül lehet elérni az
Avast. 1984-ben a 36-os viszonylat ezen az útvonalon indult volna meg, de
hamar bebizonyosodott, hogy nem közlekedhet arra busz. Azóta is cseszték
megcsinálni az utat. 404 az Arany János utcában. Ugyanúgy állt, mint
két évvel ezelőttig a régi felszállóhelyen a buszok, csak akkor még a
másik irányba volt egyirányú az utca. Egy korareggeli kép a 33-as Tímármalom utcai
végállomásáról. Elvileg szeptembertől az innen nem messze lévő,
nemrég épült bevásárlóközpontig fogják meghosszabbítani a járatot, már a
megálló járdaszigete is megvan, csak le kell aszfaltozni. De ez a
hosszabbítás nem sokat fog segíteni, a 33-as továbbra is egy szerencsétlen,
semmiből sehova közlekedő járat marad. A reggeli csúcsban a Plasma kevés lenne a 68-asra,
akkor rendes szólóbusz jár arra, míg a nevezett jármű a 9-esen tesz
három kört (az Újgyőriről 6.39-kor, 7.05-kor és 7.33-kor indulókat).
A kép a Tokaji Ferenc utcai végállomáson készült. Két és fél év után itt az újabb frissítés, ha már
elkezdtem, muszáj befejezni az oldalt. 2008. nyár végén járunk, négy Plasmát
(402, 403, 404, 405) bérel az MVK a Jászkun Volántól. 2008. december elején
két újabb példány állt forgalomba: a 406-os (LIS-101) és a 407-es (LGZ-985).
A legnagyobb különbség a korábbi kocsikhoz képest, hogy ezeket már klímával
is felszerelték. A plusz kocsik érkezésével a 69-esen is
megjelentek a midik, ami a reggeli csúcsban annyira nem jó. Helyszín:
Endrődi Sándor utca. A 69-esen közlekedő kocsik át szoktak
szerelni 5-ösbe is, így munkanap két kör erejéig Lillafüred felé is
megjelentek a midik. Még két kép a Hóvirág utcánál. A 11-esen szerencsére csak ritkán fordulnak
elő, itt még hétvégén is nagyobb utasforgalom van annál, hogy ez a busz
(kényelmesen) elég legyen. Egyébként a Pintes utcai megállónál járunk. Egy 33-ason közlekedő kocsi a Nagyváthy
utcánál. És vissza. Ha már a 404-es kocsinál tartunk, egy-egy kép az
utasteréről és a műszerfaláról. Nem lennének ezek rossz buszok,
csak a futóművükkel nagyon sok baj van, nincs is valami jó futásuk, elég
sokat állnak javítás miatt. Egy 34-es a Dózsa György utca és a Petőfi tér
között. Két Hősök terei kép. És végül a 407-es az Arany János utcában. 2009
januárjában végül az MVK megvásárolta mind a hat Plasmát, így azok már a
járműállomány teljes értékű tagjai, így ennek az oldalnak is vége. |