2008. január
12-én már negyedik alkalommal került megrendezésre a Téli mahócai
kisvonat-kirándulás. A most következő képeknek kivétel nélkül C50-es
mozdonyok a főszereplői. A menet hivatalosan reggel, 9 óra 40 perckor
indult. de természetesen ez lazábbra lett véve, így több idő volt
fotózni a Dorottya utcai állomáson. Az első fotómegállásra a papírgyárnál került
sor, ahol a garadnai fővonaltól elválik a mahócai szárnyvonal, melyet
menetrendszerűen csak nyáron, hétvégén használnak. A szerelvényt a
CO2-408 pályaszámú mozdony húzta, de Ortástetőig a meredek
emelkedők miatt a LÁEV másik C50-es, C02-407 előfogatolta a
szerelvényt. Újabb fotómegállás a lillafüredi út
keresztezésénél, az 5-ös, 15-ös buszok Csanyik-völgy nevű megállójánál. A szerelvény újabb fotók készítése céljából
visszatolt, majd újra megérkezett. Pihenő Ortástetőn. Itt a 407-es lejárt a szerelvényről és
körüljárta azt, a vasútbarátok pedig természetesen dokumentálták az
eseményeket. Egy képen a LÁEV két C50-ese. Ezután a 407-es
visszament a majláthi telepre. Majd az itt maradt szerelvény is visszatolt az
ívig majd újra, megérkezett, újabb fotótémát adva nekünk. A vonal legismertebb állomásán, Andókúton volt
néhány óra szabadidő. Kora délután esedékessé vált a visszaindulás, de
ehhez először még fel kellett menni a néhány kilométerre lévő
végállomásra, Mahócára, hogy a mozdony körül tudjon járni. A mozdony a kitérő Miskolc felőli végén. Körüljárás után. A vonat itt már csak a fotósokat várta, akik a
dombról való lecsúszás után fel is szálltak és indulhatott a menet. Visszafelé megálltunk a vonal leglátványosabb
pontján, a Sziklabevágásnál. Az utolsó fotómegállásra pedig Ortástető és
Csanyik Erdei Iskola állomások között került sor, az erdő közepén. Az utolsó kép Papírgyárnál készült, ahol el
kellett engednünk a menetrendszerinti, Garadnáról érkező vonatot.
Kellemes kirándulás volt, köszönet a szervezőknek! |