Kirándulás Felsőtárkányban és Egerben
(II. rész)

Előző oldal

 

A viszonylat Hajdúhegy bejárása után, meglehetősen kacskaringós útvonalon érkezik a Baktai útra. Hétvégén délelőtt és délután kb. óránként jár a 37-es, de van egy néhány órás szünet délben. Szerintem azért illene egész nap óránként járnia.

 

Indulás után.

 

DUD-770 a Csiky utcáról a buszállomás felé fordulva. A jármű pontos típusa Ikarus 280.40/A, ezenkívül még egy ilyen van Egerben (DUD-771). Ez a típus az Ikarus C80-asok közvetlen elődje.

KXG-164 a Dobó Gimnáziumnál, az egyik legforgalmasabb egri megállóban.

Külsőre tetszik ez a típus, ennek a verziónak már a homlokfala is tetszetősebb, mint az első ARC-knek.

Ugyanaz az ARC nagyjából ugyanott az ellenkező irányban. Nem a Mezőgépet járta meg ilyen hamar, csak a képek sorrendjével csaltam egy kicsit.

 

HCA-775 a Tűzoltó téren. Ez a busz igazi C80-as, nem 280-as átalakításról van szó.

Ez viszont már egy Ikarus 280-as, csak Classic homlok- és hátfalat kapott.

CTG-990 a viaduktnál.

Az első egri MAN csuklós, IKP-867 a Malom utcánál.

 

Az Agria Volán egyetlen Mercedes-Benz Conectoja, JIW-657.

A nap utolsó 24-ese a hajdúhegyi végállomáson. A busz még visszamegy a Szalapartra, onnan 2A-ként le a buszállomáshoz, majd be a garázsba.

 

Ugrás Felnémetre. A buszok itt egy szűk utcában fordulnak vissza.

Ez a kép csak a háttérben látható hegy miatt készült.

 

Fél óra múlva jött a 11/A-s az E94-es képében. Helyszín: Felvégi út.

 

A vasútállomáson összetalálkoztam ezzel a farossal. Ez a példány 2006-ban nem volt ott Tatán, nem is volt még róla korábban fotóm.

Megérkezett a 10/A-n közlekedő egyetlen kocsi, DZA-825.

 

Korábban a 3-as indult innen a Baktai útra, de a 2002-es menetrendváltáskor a járatot összevonták a vécsey-völgyi 7-essel, így megszületett a ma is ismert 37-es. Azóta egészen a mostani menetrendváltásig nem járt ide helyi járat. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem lehetett az állomásra kijutni, ugyanis innen kb. 100 méterre van a Vasútállomás bejárati út nevű megálló, ahol megállnak a fővonali járatok.

Selejtezett járművek a Volán telep hátsó részén.

Az egyetlen itt lévő helyközi kocsi egy Ikarus 266-os volt, a logóktól megfosztott AFC-173.

A három darab szóló ARC érkezése miatt három darab csuklós Ikarus került selejtezésre a helyi állományból: az egyik AVE-987, ...

 

… a másik kettő pedig DZC-267 és DZC-236. Legutóbbi látogatásomkor még három ráncajtós kocsi volt az egri állományban, de mivel ezt a két gépet leselejtezték, CTG-992 pedig felújítást, Classic homlok- és hátfalat, valamint bolygóajtókat kapott, már sajnos nincs a városban ráncajtós kocsi.

 

Eredetileg CTG-972 is ráncajtós volt, de már évekkel ezelőtt felújították. Helyszín: Tetemvár utca.

Hazafelé Maklárig busszal mentem, reménykedve abban, hogy a délelőtt látott Ikarus 266-ossal fogok utazni, de ez sajnos nem jött össze.

Az Agriánál már alig látni eredeti homlokfalas Ikarusokat, ráadásul ebben a kocsiban automataváltó volt.

Maklártól vonattal mentem, de előtte még elhaladt ez a szerelvényvonat, aminek úti célja a füzesabonyi vontatási telep volt.

Főoldal