Júliusi midibusz tesztek

Nem múlhat el hónap buszteszt nélkül Miskolcon. Júliusban két midi járművet is kipróbált az MVK, az egyik egy lengyel gyártmányú Jelcz M083C típusú jármű volt 21. és 28. között. Ez azért érdekes, mert ez a típus már volt itt teszten, tavaly novemberben.

A busz közlekedett a 3A-s, 11-es, 24-es, 67-es és 99-es viszonylatokon, először 3A-son fotóztam, az Iskola térnél. Nem volt valami jó ötlet ide berakni, mert a tanszünet miatt ki lett ritkítva a járat, és így is sokan szoktak lenni, most alig lehetett felférni.

Visszafelé, az MVSC pálya mellett. A jármű rendszáma P-02303 volt. Korábban amúgy a 23-as járt erre: a Berzsenyi u. felé a főúton, visszafelé pedig ezeken az utcákon, tehát egy hurkot írt le. Érdekes, hogy volt egy időszak, amikor a hurkot két irányból járta be: délelőtt az egyik irányban, délután a másikban.

A Búza téren, az egykori ZS-s felszállóhelyén.

Az Iskola tér és Bornemisza utcai megállók között.

A 67-es az egyik legkihasználtabb szóló vonal, így az itteni közlekedése sem volt valami okos ötlet, akkor már tehették volna inkább a 19-esre. Bár az is igaz, hogy amikor már késő délután itt voltam nem voltak olyan sokan.

És még egy utolsó kép az Olvasztár utcánál. Bár egy típusról van szó, a tavaly novemberi példány valahogy jobban tetszett.

Július 23-30. között egy S91 típusú midibuszt is tesztelt az MVK. A jármű hivatalosan nem Ikarus, hanem a Webasto Hungária Kft. gyártotta, de gyakorlatilag az (ezért lehet, hogy a továbbiakban le fogom Ikarusozni): a gyár volt dolgozói készítették és a gyár egy korábbi típusának (EAG E91) a továbbfejlesztése.

 

A busz a 33-as, 34-es és 38-as vonalakon járt, így sokszor előfordult az Arany János utcában. Látszik, hogy az E91-es utódja, de mégis egyedi, tetszetős formavilága van. A járművet 115 kW-os Mercedes-Benz motor hajtja egy Allison automataváltó segítségével.

Külön tetszik a második ajtóval szemben lévő, majdnem padlóig nyúló ablak.

 

Mikes Kelemen utca. Sokak szemében a 38-as egy olyan járat, amit meg kellene szüntetni. Pedig nem ez a legüresebb járat, csúcsidőben elég jó a kihasználtság, főleg a midiken.

Munkanap délután van egy kis átszerelgetés a 38-ason és 34-esen közlekedő kocsik között, így a jármű ment pár kör 34-est is (meg még volt két nap, amikor végig ezen a viszonylaton volt). Helyszín: Vologda városrész.

Pont egy Ikarust ne fotóztam volna a szokásos fotóhelyen?

 

A 33-ason is megfordult a jármű, itt épp a Szövő utcánál.

A Szemere utcai végállomáson.

A szerencsétlen végállomás miatt csak nagy kerülővel tud elindulni a 33-as: a Corvinon elmegy a népkerti körforgalomig, majd a Szemere utcán vissza, gyakorlatilag a végállomásig, és úgy tud befordulni az Erzsébet tér felé. Összességében eddig ez a típus tetszett a legjobban: viszonylag tágas és nem rezeg annyira, mint ahogy a legtöbb midi szokott.

Főoldal