II. Polgári veterántalálkozó

2009. június 5-én a tavalyi sikeres program után második alkalommal is megrendezték Polgáron az Ikarus és Csepel veterán járművek találkozóját. Bár esős idő volt, de a "normálisabb" fajta, amikor az ég világos, így viszonylag jól lehetett fotózni.

 

Tiszaújvárosba Kesznyétenen át mentem egy Volvo-Alfával, mivel arra még nem voltam. Tiszaújban két Ikarus 266-os is állt: BPR-694 és BPR-689.

BPH-390. A távolsági kocsikat újabban teljesen fehérre fényezik, így már nem sokáig láthatjuk ezt a csíkos festést.

JMN-961 például már teljesen fehér lett és az oldalára megkapta az új logót.

Egy új ARC 127-es, LKK-014 Polgár központjában, az ilyen kis városokban jellemző szombat délelőtti csúcsban.

Délelőtt a veterán gépek felvonultak a település központjában. Elsőként a Vértes Volán egyik (!) nosztalgiabusza, a GEX-274-es faros.

Őt követte a Hajdú Volán Ikarus 311-ese, FIX-870.

 

Két ex MVK-s busz következett: AKD-562 és AKD-737. Három évvel ezelőtt még mindkét kocsi forgalomban volt Miskolcon.

Egy egykor a Kapos Volán színiben közlekedő Ikarus 266-os, ACG-176.

A rendezvényen Csepel teherautók is voltak. A teherkocsikhoz nem nagyon értek, így csak tippelni tudok, hogy ez talán egy Csepel D-710-es tűzoltó.

 

Ezek pedig talán Csepel D-344-esek.

Ez pedig talán egy Csepel D-450-es.

Vissza a buszokhoz: az egykori győri helyi járatos AFF-668, immár LGX-162 rendszámmal.

A Volánbusz egyik alvállalkozója, a Weekendbus is képviseltette magát egy Volvo-Alfával.

Néhány személykocsi is felvonult.

A konvoj bekanyarodott egy kis utcába, közben újabb járművek csatlakoztak. Például a Borsod Volán BHK-763-as 280-asa.

Egy Iveco Kapena tesztbusz is jelen volt. Ilyen járművek menetrendszerinti forgalomban Nyíregyházán járnak.

Az ex-győri csuklós legelöl.

 

Felújításra váró faros.

 

A rendezvény szervezőjének tulajdonában lévő ZIU 9-est és Ikarus 250-est pár héttel korábban valakik felgyújtották. A trolit kivontatták, az Ikarus viszont a saját lábán jött, mivel a főegységei viszonylag egyben maradtak.

Ellenben a jármű karosszériájával és utasterével.

 

Én igazából elsősorban a Hajdú Volán Ikarus 284-ese miatt jöttem.

A típus az Ikarus 280-as módosított változata: a motor itt a hátsó tengely mögé került, és a jármű hosszabb is vagy másfél méterrel.

 

Az utastér. A típusból nem sok készült, csak néhány darab dolgozott az országban. Ez a kocsi volt az utolsó, ami menetrend szerint közlekedett, a július elsejei szolgáltató váltásig járt Debrecenben.

A második ajtó és a csuklós közötti, befelé fordított üléssor.

A műszerfala olyan, mint akármelyik 280-asnak. Remélem a Hajdú Volán nem dobja ki, hanem megtartja nosztalgia járműnek.

A menet kiment Tiszacsegére, ahol csak két képet készítettem: egyet a Kapenáról, ...

... egyet pedig az ex-győri csuklós belteréről.

AKD-737 valahol a település határában, egy Hajdú Volános, helyközi megállóban.

 

A polgári ipari parkban buszgyorsulási verseny volt, amit a rossz idő alaposan megnehezített. A képeken a három csuklós a "paddockban".

A Borsod Volán csuklósa.

A GEX-274-es faros. Néhányan próbálták elkapni a villámokat és úgy fotózni, nekem ehhez nem volt türelmem.

A kiégett 250-es Ikarus.

És végül a 737-es tankolás közben. Jó kis program volt, remélem jövőre is megrendezésre kerül.

Főoldal