Gyöngyösi kirándulás

Az utóbbi időben egyre több Volán vállalat járműveit fotózom lakóhelyemtől messzebb is, például a Dunántúlon, miközben a közeli Mátra Volán járműveiről szégyenszemre szinte alig volt képem. Ezért augusztusban kirándultam egyet Gyöngyösre.

A első kép Vámosgyörkön készült GMP-611-ről.

 

Gyöngyöst és a Budapest-Miskolc fővonalon fekvő Vámosgyörköt a 85-ös számú, ezen a szakaszon villamosított, egyvágányú vasútvonal köti össze. A nap nagy részében óránként közlekedő Szilis inga a 13 km-es utat két megállással 16 perc alatt teszi meg.

Egy Ikarus 263.10-es a vasútállomástól nem messze. A Mátra Volánnak összesen kilenc példánya van a típusból.

Nem messze van a gyöngyösi kisvasút végállomása. A forgalmat a két vonalon Mk48-asokkal látják el, a sínek először egy lakótelep mellett vezetnek.

Nézzünk szét a város autóbuszállomásán! A Mátra Volánnak összesen már csak négy csuklós busza van, ezek mind Ikarus 280-asok. Közülük a képen látható BPB-027 és BPB-028 bolygóajtós.

HYG-662, a kilenc darab MAN SL 283 egyike. Reggel nem nagyon lehet a buszállomáson fotózni, úgyhogy más fotótéma után néztem.

Gyöngyösön hat helyi vonal van (1, 1A, 2, 3, 4, 10), de ezek közül az 1A-s és a 10-es naponta csak egyszer-kétszer jár, így gyakorlatilag csak négy viszonylat van, melyeken négy helyi kialakítású Ikarus 415-ös dolgozik (EWS-865, 866, 867, 868), valamint a reggeli csúcsban valószínűleg helyközi kocsik is besegítenek. A 2-es és a 3-as a leggyakoribb, mindkettő észak-déli irányban szeli át a várost és mindkettő a Tescotól indul óránként egyszer-egyszer.

Délelőtt van néhány olyan 1-es járat, ami a Tescohoz jár. Az EWS-866 rendszámú Ikarus 415 nem volt kint, helyette a GZE-956-os 263-as járt az 1-esen aznap.

Ugyanaz a busz a Báthory u. és Trafóház megállók között.

A Mátra Volánnak van hat darab Isuzu Turquoise típusú midibusza is, az egyik a trafó háznál parkolt.

A csuklós Ikarusok többek között a Gyöngyös mellett lévő Nagyrédére járnak. A végállomáson természetesen nappal szemben volt a busz, így csak hátulról lehetett megörökíteni.

Visszasétáltam egy megállót, ott állt a KXW-312 rendszámú Volvo-Alfa Regio.

Próbáltam lefotózni a csuklóst az autóbusz váróteremnél, így sikerült.

 

A gyöngyösi buszállomáson azért csak sikerült normálisan megörökíteni.

Egy Ikarus C56-os, HCT-403.

A szomszédos Hatvani Volán FLX-295 rendszámú Ikarus EAG E94-ese.

EWS-868 a város északi részén lévő kertvárosban, a Kinizsi téri megállóhoz közeledve. A helyi járatok jól lefedik a várost, viszont a város méretéhez képest elég ritkán járnak és a nem épp legjobb színvonalú helyi közlekedésnek meg is van az eredménye: a belvárosban nagy dugók szoktak lenni.

 

Kisvonattal kimentem a közeli Mátrafüredre. Egy kocsival közlekedett, de abban alig fértünk el.

 

A vonalon kétórás ütemes menetrend van, egy szerelvény ingázik oda-vissza. A másik, lajosházi vonalon csak a nyári idényben és csak hétvégén van forgalom, napi két járatpár.

HCT-402 a füredi buszfordulóból kifordulva. Néhány járatban csuklósok is járnak ide, sajnos most nem volt szerencsém.

Mátrafüredről az FLR-299-es Credoval utaztam tovább Mátraházáig.

 

Itt egy kisebb buszállomás található. Természetesen ez nekem Nappal szemben volt. Sajnos pont olyan időszakban jöttem, amikor nem volt sok busz, ez a Mercedes Intouro is hamar elhúzott Bükkszékre.

 

A Volánbusz Kékestető-Budapest járatán közlekedő GOJ-725-tel vissza is mentem Gyöngyösre. Azt azért meg kell hagyni, hogy nagyon kellemes végállomás.

Újra Gyöngyösön vagyunk. FLR-370 egész nap ezen a helyen állt.

LGA-634.

FLX-296 a Hatvani Volán színeiben.

A Mátra Volán egyik alvállalkozójának (talán Color Tours) távolsági MAN-je.

EWS-865 a 3-as viszonylaton a Jókai u. 57. nevű megállóban. A 2-es és a 3-as a Tesco megépülése előtt a Volán telepről indult, láttam olyan viszonylattáblát, amin még az szerepelt végállomásként.

A gyöngyösi buszállomás sem valami tágas, így nem csoda, hogy a hatvani HOG-545 az egyik környező utcában parkolt.

Csúcsidőben néhány 1-es járat a Szurdokpart utcáig közlekedik, ez a kép már visszafelé, a vasút átjárónál készült. Nagy igény nem lehet rá, kifelé és befelé is teljesen üres volt.

 

Ugyanannak a busznak az utastere és műszerfala.

 

A Vasútállomás bejárati út nevű megálló. Innen indul a csak munkanap, csúcsidőben közlekedő 4-es is.

Utóbbival is mentem egy kört, a másik végállomás (általában) a KAEV, ami a város lakott területeitől elég messze, néhány km-re található.

Késő délután még szerettem volna 10-es buszt fotózni, de hiába vártam a főiskolánál, egész egyszerűen nem jött. A főiskolához kifelé gyaloglás közben kaptam le HCT-402-t.

És végül a 346-os vezérlőkocsi a vasútállomáson. Jó kis kirándulás volt, bár sok kép nem a legjobban sikerült, de most még inkább csak felfedeztem a környéket, legközelebb már fogom tudni hova és mikor érdemes menni, fotózni.

Főoldal