Év végi kirándulás Egerben

A téli szünetben eredetileg Győrbe akartam menni, de ez a vasutas sztrájk miatt nem jött össze, a két ünnep között pedig végig hétvégi menetrend volt, 20-30 percenként közlekedő buszok miatt meg nem volt kedvem átutazni az országot ilyen hidegben. Így inkább egy közelebbi célpontot választottam: Egert.

Vonattal mentem, az első kép a Vasútállomás bejárati út nevű megállóban készült, AVE-990-ről.

DZC-235 az Autóbuszállomásnál. Ez volt az utolsó egri helyis Ikarus, amiről még nem volt képem.

 

Most főleg az 5-ös vonalcsoport önálló szakaszára koncentráltam, mivel errefelé még nem fotóztam. A képen az ex-székesfehérvári BPG-949 az 5A viszonylat Tihaméri malomnál lévő végállomásán. Nehéz volt fotózni ebben a verőfényes napsütésben, ráadásul a napsütés ellenére rohadt hideg volt.

Munkanap délelőtt 20 percenként járnak az 5-ös vonalcsoport járatai. Kétóránként 5-ös járat egészen az Agrokerig, a többi pedig 5A-s a Tihaméri malomig. A fotón DUD-770 a Kertész u. 70. megállóban.

Pár utcával arrébb, a Mocsáry L.-on jár a 4-es, közel nulla utassal.

Vissza a Kertész utcára: egy Borsod Volános Ikarus EAG E95-ös, HTR-840.

DUD-770, újra.

AVE-993 a Tihaméri malomnál. 5-ös járat lévén megy tovább az Agrokerhez.

Az 5, 5A járatok „irányító” végállomása a Tesco áruháznál van.

A Tesco megépülése előtt viszont a felsővárosi megállónál volt egy kisebb decentrum.

Berván, a 10-es (10A-s) és 14-es végállomásán sem fotóztam még. A végállomásnál egy üzem van, ...

 

... a lakott terület úgy egy kilométerrel beljebb kezdődik (Berva lakótelep). A képen a két alacsonypadlós, csuklós ARC 187 egyike, LHV-041 (a másik LHV-042). A két gép 2008 nyár végén/ősz elején állt forgalomba.

Visszatérés.

A Ráckapu térnél járunk, az egyetlen egri Mercedes forgolódik a viadukt alatt.

HAE-195 jön le a Szalapartról. Most már a 2A viszonylatról is van képem.

A 2-es, 2A-s ezen a csomóponton nem áll meg, legközelebb csak a Tűzoltó téren lehet le/átszállni.

JXW-646 a Bartók tér előtt. Elvileg 4A-nak kéne lennie, de ebben az irányban végül is mindegy: a Színháztól a 4-es és a 4A-s is ugyanúgy közlekedik, tehát az utasokat nem téveszti meg. Visszafelé már gond lehetne ebből, mert a 4-es végigmegy az Agrokerig, a 4A viszont csak a Színházig jár.

HCA-775 a Bazilika (korábban ÉMÁSZ) nevű megállóban.

 

DZC-235 a 12Y Ipari Parknál lévő végállomásán.

Naponta néhányszor innen indul Felnémetre a 8-as is. CTG-990 viszont most érkezett onnan, majd hamarosan elszáguldott, gondolom a nem messze lévő Mezőgépi végállomásra.

AVE-993 a már párszor emlegetett Agrokernél. Csúcsidőn kívül egy-két óránként jön ide busz, csúcsidőben viszont nagy forgalom van. Munkanapokon például a 14.15-14.30 közötti időszakban 5 perc alatt elmegy három 5-ös, majd 14.25-kor egy 4-es és végül 14.28-kor egy 6-os.

JXW-646 4-esként már az indulást várta.

 

Először AVE-993 indult el 14.15-kor, 5-ösként.

 

Az egyik ARC 187-est már láthattuk, most itt a másik, LHV-042 14.17-kor indult. Mint látható, utas egyáltalán nem volt, gondolom ez csak az ünnepek miatt volt, egy átlagos munkanapon biztos sokan vannak. Még ha itt nem is, de a következő megállókban.

Befutott DUD-770. Ez a végállomás amúgy 2006-ban került felújításra.

 

770 volt a harmadik 5-ös, 14.20-kor indult.

Ezután 5 perc szünet következett, azután beállt a Credo.

 

Majd elindult. Délután mentem egy kört egy másik Credoval a 37-esen. Utaskomfort terén nekem jónak tűnt: kényelmes volt, és jó meleg volt benne, amit átfagyva nagyon tudtam értékelni.

Utoljára a 6-os jött, DZA-825. Erre fel is szálltam, utazás közben láttam szembe jönni egy 2-est. Ez azért furcsa, mert a 2-es elvileg csak a Tihaméri malomig jár. Ehhez képest volt külön „2 Agroker” viszonylattáblája. Nem tudom miért nincs ez benne a menetrendben.

Fej-fej mellett CTG-972-vel a Volán telepnél.

Ugyanaz a két busz immár a Mezőgépnél. Baloldalt a háttérben a 972, a kép közepén pedig a 825. Illetve a végállomási tartózkodó, ami úgy látszik, fel lett újítva a közelmúltban.

GDK-567 is itt állt.

Az utolsó képen a Classic homlok-hátfalas AVE-992 a Kővágó téri megállóban. Ezt a kocsit még fotóztam eredeti homlokfallal, 2006-ban.

Főoldal