Debreceni buszok a szolgáltató váltás előtt II.
(II. rész)

Előző oldal

Délutánra egész jó idő lett. DUD-999 a 19-es és 30-as Derék utcai végállomásán, aminek neve a szolgáltató váltás után Jégcsarnokra változott.

Ezután a Derék utcai forduló és Profi áruház közötti szakaszon fotóztam: GMY-382.

Egy helyközi festésű Ikarus 263-as, HFY-745.

DUD-999 visszaindult a városba.

Az egyik Ingyenes Cora járat is erre közlekedik: IEV-410.

BPY-091.

BPY-099-et csak hátulról sikerült megörökíteni.

Egy magántulajdonban (Kovács busz) lévő Ikarus 280-as, FIS-258.

 

GMY-381 és BPY-080.

DUD-764 hátulról. A 27-es nem (volt) egy nagy fordulóidejű járat, így ezt a buszt mindenképp meg akartam várni, míg visszajön, és úgy lefotózhatom elölről is.

A GNX-309-ről csak egy nagyon rossz minőségű képem volt régebbről, amit itthon aztán ki is töröltem.

HCA-758.

KHK-543 is egy olyan busz, amiről csak egy hátsó képem van. Igaz a Jelcz-ek átkerültek a helyközi üzemhez, így ott még van esély egy normális fotóra.

Az MAN SL 222-esek egy részét viszont eladják (a képen HGC-655). Ezen sorok írásakor már kezd körvonalazódni, hogy hova kerülnek ex-debreceni buszok. Többek között a Bakony Volán és egyes pletykák szerint a BKV is vásárol néhány darabot. A Kunság Volánnál pedig már forgalomba is állt három példány.

Na, végre egy ráncajtós: CLR-244!

 

 

GNX-341, GTZ-825, KKD-481, HFY-744.

Az egyetlen képem BPY-093-ról.

DUD-764 visszafelé a 27-esen.

HOB-391-ről sem volt még eddig képem.

 

DUD-996 a Derék utcán. Ennek a busznak három "testvére" DUD-995, 997 és 998 már Kecskemét helyi járatain szolgál KPY-671, 670 és 669 rendszámmal.

Egy szép ráncajtós a végállomáson: GLA-203.

HOP-047 az István úton a Tőzsér utcai (?) megállónál.

GNX-340-nel kimentem a BIOGAL-hoz. A végállomás neve azóta már csak simán Gyógyszergyár.

Kinéztem Felsőjózsára is: JCX-259 a 34-es végállomásán.

Józsán külön helyi járat is közlekedett: a reggeli és délutáni csúcsban a Bondorhát utcai végállomásról fél óránként (a 34-eshez csatlakozva) járt a J1 járat Iveco midibusszal. A járat a környező néhány utcát szolgált ki 5 perces menetidővel. Ezenkívül délelőtt J2 és J3 jelzéssel volt néhány járat a temetőhöz és Alsójózsára is. A váltás után a kisbusz megszűnt, helyette a 34-es lett meghosszabbítva a nem épp buszbarát utcákon keresztül.

GJA-064 megérkezik a 35-ös Felsőjózsai utcai végállomására.

A 35-ös amúgy a 34-eshez képest néhány utcával arrébb jár, szintén hurokban fordul. Érdekes, hogy délelőtt és délután ellentétes irányban közlekedik benne 35, illetve 35Y jelzéssel. A képen IXZ-702 a Gönczy Pál Általános Iskolánál

 

Késő délután még fotóztam egy kicsit a Létai úton. HGC-654 és CCV-883 a Vadliba utcánál.

Az 1-9 közötti viszonylatok azóta a 40-es számcsoportba kerültek, így az egy számjegy már csak a villamost és a trolikat jelöli. Az 1-es, 1Y-os értelemszerűen 41-es és 41Y-os lett.

DUD-764 a Kinizsi Nyomdai végállomás után. Kár, hogy metánbusz jött, a zöld festésével nagyon beleolvad a háttérbe.

A Gázcseretelepnél (újabban Bayk A. u.) van egy buszforduló. Régen az 1-es viszonylat a Kondorosi csárdához járt, míg az 1Y ide (akkor Létai u. volt a hely neve), a Lahner utcán akkor még nem volt buszközlekedés. Létezett 1Z járat is, ami a nyomdáig járt, de gondolom az csak naponta néhányszor, műszakváltáskor közlekedett.

Az Attila téren régen egy nagy helyi járati decentrum volt, ami azóta már megszűnt. Jelenleg csak a 37-es indul innen.

CTJ-724 a helyközi állomásnál.

HEV-899 helyis kocsi volt, de ekkor már átkerült a helyközi üzemhez.

IWX-527.

 

És a végére két helyközi Ikarus, amiből az átcsoportosítások miatt nem sok marad.

Főoldal