Debreceni buszok a szolgáltató váltás előtt I.

2009. július elsejétől a Hajdú Volán helyett a Debreceni Közlekedési Vállalat (pontosabban a Cívisbusz Konzorcium) üzemelteti a helyi buszközlekedést a hajdú-bihari megyeszékhelyen. A konzorcium 140 db. új, Volvo buszt állított forgalomba (illetve ezen sorok írásakor még nem mindegyiket), így a Hajdú Volán helyi járműállományából az újabb buszok a helyközi üzemhez kerültek, míg a helyi járműpark nagyobb része, köztük az Ikarusokkal, selejtezésre kerül. Ezért a májusi érettségi szünetben és júniusban, az utolsó előtti napon is ellátogattam a városba. Ezen az oldalon a májusi képek kaptak helyett, de hamarosan felkerülnek a honlapra a júniusiak is.

A gyulai busszal mentem, Debrecenig autópályán megy, így hamar, másfél óra alatt odaértem. Az első képen egy helyközi MAN csuklós a buszpályaudvaron. Innentől kezdve csak debreceni helyi buszok lesznek az oldalon.

BPY-080 a 25-ös viszonylaton.

CKG-471. A 27-esen általában szóló kocsik közlekednek, de csúcsidőben előfordul néhány csuklós is. Illetve ez már a múlté, a 27-es júli egytől megszűnt, helyette a 25-öst és a 25Y-t hosszabbították meg a Vincellér utcáig.

Egy Solaris Urbino 18-as, KWV-045. Ebből a típusból összesen hat darabot szerzett be a Hajdú Volán 2007 őszén.

A Doberdó utcai végállomáson vagyunk, a képen pedig BPY-070 a 10-es viszonylaton, ami csak áthalad itt.

 

BPY-085 és IEB-719.

 

BPY-092 és 097. A 28-as megszűnt, helyette a józsai buszok lettek meghosszabbítva a Dobozi lakótelepig. Ez a józsaiaknak jó, hiszen közvetlenül elérhetik a belvárost, viszont a hosszú útvonal és a sok dugó miatt a gyakorlatban nagyon egyenetlen a követés.

IXZ-702 a Martonfalvi utcai megállóban. A 31-32 viszonylatok a legforgalmasabbak a városban, ha minden jól megy, pár év múlva már villamosok fognak helyettük közlekedni.

 

KWV-044 a Károlyi Mihály utcai megálló előtt, és a megállóban.

Ezután a Veres Péter utca környékén fotóztam. Ezt a környéket a 25-ös és 25Y-os viszonylat szolgálja ki egy hurokban, amelyben ellenkező irányban közlekednek. A képen IEB-721 a Veres P. utcai végállomáson.

Erre közlekedik a 11-es is: LFD-794.

A hurok másik oldalán vagyunk, BPY-090 az Endre utcai megállóban.

Pár utcányira közlekedik a 11Y-os és a 19-es, a képen KKD-484 a Jánosi utcai megállóban. Később sikerült utaznom ezzel a MAZ-zal, nem is rossz gépek.

GMY-261 a 19-esen, kis késéssel.

Séta vissza pár utcával: GJA-064 a Budai Nagy Antal utcai és Endre utcai megállók között.

KZS-085 a Sámsoni úton.

IEB-721 az Acsádi úti megálló közelében.

BPY-090 a Kurucz utcánál.

GMY-381 pedig a Bálint pap utcai megállóban. Hát jól bejártam a környéket.

Jól is esett kicsit leülni a 484-es MAZ-ban. Itt már indul vissza a Borzán Gáspár utcáról.

BPY-085 érkezik 15-ösként a Borzánra.

Ezután a Nagy Sándor telepen fotóztam, ahová a 2-es és a 3-as jár. KKD-489 a Kishatár utcai végállomáson.

GXW-442 szintén. Ez a végállomás a Cora mellett található és itt van nem messze a 21-es és 23-as házgyári végállomása is.

GZF-171 a Házgyár utca megálló után.

GNX-339 a Toroczkó utcánál. A Nagyállomásról induló vonalakon még viszonylag sok Ikarus 260-as előfordult.

BPG-547 a Pósa utca elején. Az Ikarus 260-asok közül ennek az egy kocsinak volt zöld, metánbuszos festése annak ellenére, hogy ez is sima dízeles volt.

Itt közlekedik a 17-es vonalcsoport is: KKD-482.

 

Ekkor sajnos hirtelen beborult, így a tócóvölgyi lakótelepnél már nem nagyon tudtam fotózni. Próbálkoztam, de az eredmény nem lett valami meggyőző.

Felültem inkább egy 12-esre és kimentem a gyógyszergyári végállomására.

Kinéztem a Kondorosi Csárdához is, az 5-ös végállomására. A HGC-654-es MAN SL 222-essel mentem.

 

Az 5-ösön vegyesen járnak szólók és csuklósok. A következő jármű BPY-091 volt. A járművek a fordulóban várják ki az indulást, ...

... ugyanis a felszállóhely a Vámospércs felé vezető főúton van, és nem lenne jó feltartani a forgalmat.

 

Aznap egy ARC, KSF-245 is 5-ösön volt, pedig ezek a buszok főleg a 31-esen és a 32-esen járnak, esetleg a 28-ason (illetve ez elseje óta már csak múlt idő).

 

CKG-471 az 1-es végállomásán és előtte nem sokkal. De jó lett volna, ha kisüt a nap!

És nem sokkal később ki is sütött, én pedig kipróbáltam a 4Y viszonylatot. HOP-044 a kerekestelepi végállomáson.

 

Késő délután még fotóztam egy jót a Nagyállomáson: BPY-141 és BPY-084.

A korábban már látott BPG-547.

Metánbuszok egymás között (jó, tudom, az 547 a valóságban sima dízeles).

Csúcsidőben a 4-esen is közlekedik csuklós: BPY-069.

 

Kis adminisztráció után megy is a telepre.

Hamarosan KKD-486 is hasonlóan tett.

A helyére pedig beállt a 485-ös. A 17F járat csak a csúcsidőszakban közlekedett és korábban egy helyközi Ikarus 415-ös járt rajta. Július elseje óta a 46-os jár helyette, minden nap óránként.

Ha még nem lenne elegünk a MAZ-okból.

A két (volt) helyis Ikarus 415-ös egyike.

És végül BPY-096. Folytatás hamarosan.

Főoldal