2009. július elsejétől a Hajdú Volán helyett
a Debreceni Közlekedési Vállalat (pontosabban a Cívisbusz Konzorcium)
üzemelteti a helyi buszközlekedést a hajdú-bihari megyeszékhelyen. A
konzorcium 140 db. új, Volvo buszt állított forgalomba (illetve ezen sorok
írásakor még nem mindegyiket), így a Hajdú Volán helyi járműállományából
az újabb buszok a helyközi üzemhez kerültek, míg a helyi járműpark
nagyobb része, köztük az Ikarusokkal, selejtezésre kerül. Ezért a májusi
érettségi szünetben és júniusban, az utolsó előtti napon is ellátogattam
a városba. Ezen az oldalon a májusi képek kaptak helyett, de hamarosan
felkerülnek a honlapra a júniusiak is. A gyulai busszal mentem, Debrecenig autópályán
megy, így hamar, másfél óra alatt odaértem. Az első képen egy helyközi
MAN csuklós a buszpályaudvaron. Innentől kezdve csak debreceni helyi
buszok lesznek az oldalon. BPY- CKG- Egy Solaris Urbino 18-as, KWV-045. Ebből a
típusból összesen hat darabot szerzett be a Hajdú Volán 2007 őszén. A Doberdó utcai végállomáson vagyunk, a képen
pedig BPY- BPY-085 és IEB-719. BPY-092 és IXZ- KWV- Ezután a Veres Péter utca környékén fotóztam. Ezt
a környéket a 25-ös és 25Y-os viszonylat szolgálja ki egy hurokban, amelyben
ellenkező irányban közlekednek. A képen IEB- Erre közlekedik a 11-es is: LFD-794. A hurok másik oldalán vagyunk, BPY-090 az Endre
utcai megállóban. Pár utcányira közlekedik a 11Y-os és a 19-es, a
képen KKD- GMY- Séta vissza pár utcával: GJA- KZS- IEB-721 az Acsádi úti megálló közelében. BPY- GMY-381 pedig a Bálint pap utcai megállóban. Hát jól
bejártam a környéket. Jól is esett kicsit leülni a 484-es MAZ-ban. Itt
már indul vissza a Borzán Gáspár utcáról. BPY-085 érkezik 15-ösként a Borzánra. Ezután a Nagy Sándor telepen fotóztam, ahová a
2-es és a 3-as jár. KKD- GXW-442 szintén. Ez a végállomás a Cora mellett
található és itt van nem messze a 21-es és 23-as házgyári végállomása is. GZF- GNX- BPG- Itt közlekedik a 17-es vonalcsoport is: KKD-482. Ekkor sajnos hirtelen beborult, így a tócóvölgyi
lakótelepnél már nem nagyon tudtam fotózni. Próbálkoztam, de az eredmény nem
lett valami meggyőző. Felültem inkább egy 12-esre és kimentem a
gyógyszergyári végállomására. Kinéztem a Kondorosi Csárdához is, az 5-ös végállomására.
A HGC-654-es MAN SL 222-essel mentem. Az 5-ösön vegyesen járnak szólók és csuklósok. A
következő jármű BPY-091 volt. A járművek a fordulóban várják
ki az indulást, ... ... ugyanis a felszállóhely a Vámospércs felé
vezető főúton van, és nem lenne jó feltartani a forgalmat. Aznap egy ARC, KSF-245 is 5-ösön volt, pedig ezek
a buszok főleg a 31-esen és a 32-esen járnak, esetleg a 28-ason (illetve
ez elseje óta már csak múlt idő). CKG-471 az 1-es végállomásán és előtte nem
sokkal. De jó lett volna, ha kisüt a nap! És nem sokkal később ki is sütött, én pedig
kipróbáltam a 4Y viszonylatot. HOP- Késő délután még fotóztam egy jót a
Nagyállomáson: BPY-141 és BPY-084. A korábban már látott BPG-547. Metánbuszok egymás között (jó, tudom, az Csúcsidőben a 4-esen is közlekedik csuklós:
BPY-069. Kis adminisztráció után megy is a telepre. Hamarosan KKD-486 is hasonlóan tett. A helyére pedig beállt a 485-ös. A Ha még nem lenne elegünk a MAZ-okból. A két (volt) helyis Ikarus 415-ös egyike. És végül BPY-096. Folytatás hamarosan. |