DAB midibusz teszt

2008. május elején az MVK Zrt. egy DAB 11-860S típusú midibuszt tesztelt. Az akció nem volt meghirdetve, így pontos időpontot nem tudok, én május 9-én láttam először, 17-én pedig utoljára. A busz egy másik társával (KKF-399) Székesfehérváron közlekedett 2006 augusztusa és 2007 novembere között, majd a használtan vásárolt Mercedes-Benz Citók érkezésével feleslegesé váltak.

A jármű a 33-as, 34-es, 38-as járatokon közlekedett, ez a kép a Vologda városrészen készült.

 

Arany János utca. A legtöbb embernek nem tetszett, annyira nekem se, de én inkább azt mondanám, hogy furcsa, de érdekes volt.

Az akadálypályává változott Centrum áruháznál.

A gép közlekedett a 38-ason is, illetve amikor itt voltam pont nem, mert valami műszaki gond volt.

A 34-esen érkezett Plasma átszerelt 38-asba és pár perc késéssel, de közlekedett a járat. Viszont a tíz perc múlva induló 34-esre szerezni kellett valahonnan kocsit.

Arra a 34-esre a szomszédos Szemere utcán végállomásozó 33-asról jött át a Plasma (a 38-asra küldött Plasmát meg nem láttam visszajönni, lehet, hogy bekanyarodott az egy utcányira lévő Szemere utcára és kis késéssel az csinálta a 33-ast), meg egy tartalékos jármű is. Aztán a DAB-ba sikerült életet lehelni, ...

... így a tartalék járműre nem volt szükség, a midibuszok pedig utána biztos visszatértek eredeti helyükre. Ez az egy előnye van ezeknek a nagy pihenőidőknek (főleg hétvégén vannak olyan számok, ahol több pihenő van, mint közlekedés). Az viszont tényleg jó kérdés, hogy az MVK egyik legszínvonalasabb, alacsonypadlós buszának miért tartaléknak kell lennie?

Tehát a DAB meggyógyult, én pedig lefotóztam a Derkovits utcánál.

 

Ahol elkanyarodik a Tampere városrész felé.

A 38-as egy nagy hurokban végződik, aminek egy utcával lentebb van a vége.

 

Újra a 34-esen, a jól bevált bodótetői fotóhelyen és a végállomáson.

Azt azért meg kell jegyezni, hogy a busz kényelmes, halk és jól gyorsul. Összességében érdekes volt.

Főoldal