ARC 134 teszt

2008. június 16-19. között Miskolcon járt tesztelésen az országos bemutató körúton lévő ARC 134 típusú, szóló, alacsonypadlós autóbusz. A jármű magyar gyártmányú, az Auto Rad Controlle kft. készíti. A 2006-ban már tesztelt csuklós változathoz képest vannak változások: az MAN motort Cummins-ra cserélték, megváltozott a homlokfal, a műszerfal és a jármű teljes egészében alacsonypadlós lett.

Tizenhetedikén a 29-es viszonylaton közlekedett a jármű.

Míg múltkor a Mercedes Conectoval szerencsém volt, addig az ARC-re vagy egy órát kellett várnom, mire le tudtam fotózni a Cementipari Gépjavító nevű megállóban. A megállót lassan ideje lesz átnevezni, mivel a létesítményt nemrég bontották le. A helyére természetesen bevásárlóközpont fog épülni.

Jelenleg még csak a csomópontot építik.

 

Visszafelé, az Avas városközpontnál.

Még egy gyors kép, aztán egy kis futás után fel is szálltam rá.

Az Újgyőri főtér leszállóhelyén. A legtöbb szóló járműhöz képest kicsit hosszabb az ARC, 13,4 méter, és összesen 110 férőhelyes. A 29-esre például jó lenne, mert ott a jelenlegi menetrend mellett az átlagos szóló járművek túl kicsik, a csuklósok pedig a legtöbbször túl nagyok és ezért kihasználatlanok. De amíg a 29-esen a csuklós jármű egyenlő az Ikarus 280-assal, addig inkább nem írok ilyeneket.

 

Beállt a tárolóra, és még egy óra múlva is ott állt, pedig én vártam a DIGÉP környékén, de csak nem jött.

A Borsod Volánhoz mostanában érkezik amúgy néhány darab az elővárosi változatból.

Másnap (ez még aznapi kép) a 24-esre volt meghirdetve, ki is mentem, de csak nem jött. Este hét óra felé kiderült számomra, hogy megváltozott a terv és a 99-esen jár, de este már nem találtam ott, valószínűleg kétrészes volt.

Az utolsó napon délelőtt, a telepen még le tudtam kapni. Nem rossz busz, igazából a Borsod Volánnál látnám szívesen, mondjuk Ózd helyiben a csuklósok helyett, persze a viszonylatok kismértékű sűrítése után. Vagy mondjuk Kazincbarcikán a 4-es helyi járaton.

Főoldal