2008. ősz

Semmi érdekeset nem tudok most a bevezetőbe írni, úgyhogy lökjük:

Az új őszi menetrend egyetlen (plusz néhány reggeli, Avas felé közlekedő 29-es egyetemi betérése) útvonal (nem)változása a 33-as egy megállóval való meghosszabbítása volt a tavasszal megnyílt Lidl áruházhoz (hivatalosan Gyula utca, bár a villamos ugyanilyen nevű megállójától azért messze van). Egy áruház nem áruház, már épül mellette egy másik is, és csak ha az és valami átkötő út elkészült, akkor fog odáig járni. Így a meghirdetettel ellentétben szeptember elsején (lásd a képen) és még e sorok írásakor is csak a Tímármalom utcáig közlekedik a 33-as.

Mindegy, én inkább kihasználtam a lehetőséget, hogy a 33-ason Ikarus volt. Igaz a következő körben nem sikerült jól a kép, az azutániban pedig a 400-as Rába tett egy kört, amíg az Ikarus sofőrjének "kajaideje" (munkaközi szünet) volt.

Itt viszont sikerült elkapni az egyetlen 21-esen közlekedő kétrészes (és így Ikarus 280-as) buszt, ami aznap AKD-730 volt.

AKD-513 a Szemere utcai végállomás után nem sokkal.

2008. szeptember 9-11. között egy MAN Lion's City típusú, 12 méter hosszú, alacsonypadlós városi (ez a példány kétajtós volt, tehát inkább elővárosi) busz vendégeskedett Miskolcon. A jármű az osztrák Dr. Richard busztársaság R 8858 azonosítójú busza volt.

 

Mint látható ez a típus gyakorlatilag a Miskolcon is közlekedő MAN NL 223-as kis mértékben továbbfejlesztett változata.

 

Visszafelé a Sályi utca és a Cementipari Gépjavító között fotóztam, előtte AKD-661 is tiszteletét tette. Kíváncsi vagyok, mikor fogják átnevezni a megállót, a gépjavító ugyanis pár hónapja le lett bontva, a helyén pedig bevásárlóközpont (mi más?) épült.

A DIGÉP környékén.

 

Másnap a 67-esen közlekedett, de lusta voltam kimenni. Harmadik nap viszont még készítettem két képet a 3A-n, a MÁV óvoda nevű megállóban.

Hogy villamost is lássunk: 193 a Vasgyárban.

Újabban munkanapokon az egyik 12-es műszakban szóló buszok járnak.

Egy igazi őszi kép HFC-309-ről a 67-esen.

Igazi őszi kép 2: a 016-os Neoplan a Majális-parknál.

A 424-es MAN az előbb említett helyen.

AKD-658 a Papírgyár és a Majális között.

A 423-as MAN a Hóvirág utcai megállóban.

November elsejétől volt egy kis menetrendváltozás, valamint egy útvonalváltozás is: a 19-es viszonylat a racionalizálás előtti állapot szerint újra a DIGÉP és a Diósgyőri kórház érintésével közlekedik. Ez a kép viszont még a november előtti rend szerint készült a Vasgyár és Vasgyári temető megállók között a (ma már) semmi értelme hídon. Lusta voltam reggel felkelni, így már csak dél körül értem ide, ekkor viszont már éles szögből sütött a Nap, így a busz oldala kicsit sötét lett. Dokumentum fotónak azért jó.

Egy Kunság Volános busz a Búza téren.

Egyik vasárnap kiugrottam Felsőzsolcára, a képen a 808-as MAN a Kassai utcai megállóban.

Hétvégi menetrend lévén ritkán, félóránként járt a 7-es, de szerencsém volt, pont arra járt egy tanulójárat a 419-es MAN képében. Az ősz folyamán nagy erőkkel folyt a járművezetők képzése mind busz, mind villamos fronton.

A másik 7-esen lévő kocsi is MAN volt: 809 a Kossuth Lajos utcai megállóban. A 7-esen amúgy most volt egy kis utasszám növekedés, Miskolc Zsolca felőli határában ugyanis megnyílt az Auchan áruház, ahol egy új megálló is kialakításra került.

November 17. és 20. között egy King Long XMQ 6121Q típusú, inkább elővárosi kialakítású, alacsonypadlós buszt tesztelt az MVK. Ez a kép martinkertvárosi hídon készült, még próbajáratként.

 

A jármű közlekedett a 3A-n is, de lerobbant, a helyére AKD-589 ugrott be, de nem volt viszonylattábla. Semmi gond, kreatívan megoldották: fogtak egy 3-as táblát és a 3-as mellé tett papírra írták az A betűt (ez sajnos nem látszik a képen).

Na de vissza a King Longhoz: kínai gyártmány, Pest megyében a Volánbusz helyközi járatain sok közlekedik belőlük.

Ez a Plasma meg épp a garázsból érkezett. Hoztak vele 3A-s táblát is.

GSZ-864 a Bajza utca és az Iskola tér között. Ezért kár volt kimenni Martinkertvárosba.

 

A kudarc miatt egy héttel később megismételték a tesztet, ekkor a 29-esen fotóztam, de már csak este, kézből, így a minőség ilyen lett.

November végén már egy kis hó is esett, ez a legjobban természetesen a Bükkben maradt meg: a 430-as MAN Lillafüreden.

A Répáshutára közlekedő JNR-351-es MAN.

És a végére a 033-as Neoplan Felső-Majláthon.

Főoldal