2008 nyara
(I. rész)

Miskolci tömegközlekedési életképek 2008 nyaráról: többek között teleplátogatás, nyílt nap, nosztalgia villamos az Operafesztiválon, a 24-es meghosszabbítása, csuklós 18-as, Ikarus 412-es az 1A viszonylaton.

 

 

Rábák, MAN, és a várva várt 411-es a Derkovits utcánál, a nyár első napjaiban. Néhány évvel ezelőtt még a szóló proto 400-as, az EKG-859 volt gyakran a viszonylaton, azóta viszont a 35-ös csuklós lett, az EKG pedig lekerült a Búza téri kétrészes fordába (11, 3A, 33, 34, 38 viszonylatok).

Gyors pillantás az egyetemre.

 

Június elején az Újgyőri főtéri végállomásról a Harmadik utcára vezető utat felújították, ezért a 6-os, 16-os a körforgalmon át hagyta el a végállomást, a többi viszonylat pedig a Vasgyári úton közlekedett.

A belvárosba közlekedő 21-esen kívül még jó sok viszonylatnak itt van a végállomása, nem hiszem el, hogy valamelyiket nem lehetne összekötni a 21-essel, és így plusz teljesítmény és költség nélkül átszállásmentes belvárosi kapcsolatot adni.

 

Egy lerobbant MAN vontatás közben.

Természetesen idén júniusban is közlekedett a 100-as nosztalgia az Operafesztivál alkalmából. Tavasszal jól bevált a Szent Anna tér, mint fotóhely, ezért a 100-asra is itt csaptam le.

Egy késő délutáni, verőfényes fotó a színháznál.

Június 16-án lépett életbe a nyári menetrend, természetesen néhány változással. Először is a Tiszain a 18-as felszállóhelye az 1-es, 1A-s mögül átkerült a végállomási épület mellé (lásd a képen), ahonnan régen a 10-es indult. Csúcson kívül egy busz van a 8-ason és a 18-ason, ami a Tiszain mindig átszerel, látható, milyen sok értelme volt szétvágni a régi 8-ast.

A 32-es Hatvanötösök u. megállója tavaly szeptemberben kb. 100 méterrel hátrébb került. A nyári menetrendváltáskor ez vissza lett helyezve, az újonnan épített megállót (a képen) felhagyták, viszont a Gömöri és a Hatvanötösök u. között egy új megálló létesült Eperjesi u. néven.

 

A lakosság kérésére a 14H-s járatok a Hejőcsabai gyógyszertár és a Futó utca között csak a Repülőtér felé közlekednek a Sütő utcán, a Hejő-park felé a Cementgyár felé kerülnek. A most következő néhány kép még az eredeti állapotot mutatja.

 

Ebben az irányban továbbra is járnak a buszok. Az egészben az érdekes, hogy 2006 őszén ezt már egyszer eljátszották az akkor még itt közlekedő 24-essel és 24B-vel, aztán 2007 januárja óta az új 14H-s újra mindkét irányban itt közlekedett, egészen eddig.

035 az utca végén.

Pozitív változás, hogy a 24-est végre meghosszabbították a Szinvaparkig, így közvetlenül elérhető vele a belváros. Ez a kép még a régi, Búza téri végállomáson készült.

 

Ezek pedig már a Szinvaparknál, a megfordulás a kisebb mellékutcákban, gyakorlatilag a Media Markt körül történik.

Az 592-es Rába a 6-os viszonylaton, mint a régi szép időkben.

AKD-738 a szerencsétlen sorsú 21-es viszonylaton.

AKD-541 megérkezik Lyukóból.

Nyáron, munkanapokon a 29-es szólósítva lett, volt is tömeg rajta rendesen.

 

AKD-568 a Csermőke-Felső nevű megállóból elindulva, a 420-as MAN pedig a Csermőke nevű megálló környékén. Baloldalt, háttérben az avasi lakótelep, ...

 

 

... a következő fotók helyszíne.

 

AKD-744 a 32-es felszállóhelyén és másfél megállóval lentebb.

822 a Mednyánszky utcai megállóban.

A Búza téri piac felújítási munkálatai miatt a 2-es felszállóhelyét kb. egy hónapra arrébb rakták a végállomási épület mellé.

 

Búza tér, 11-es végállomás.

 

Valamint a Dózsa György utca, ahol a 11-es keresztezi az Északi Tehermentesítő utat. Tök "jó", hogy az 1, 1A buszoknak van itt megállójuk, a 11-esnek viszont nincs, így nem lehet normálisan átszállni.

 

A 427-es MAN és a 400-as Rába a Kazinczy utcai megálló után.

Gyors ugrás a Corához.

Következő oldal

Főoldal