2008. márciusi képek

A téli képeket elég későn töltöttem fel, de már itt is a következő, a miskolci tömegközlekedés mindennapjait bemutató oldal. A tartalomból: március 15-i terelések; EKG-859, a proto Ikarus 415-ös az 5-ös, 19-es és 69-es viszonylatokon; rengeteg villamosos kép a Szent Anna térről; az újrafestett 207-es és 210-es Tatra, és még számtalan egyéb fotó.

Kezdésnek AKD-512 a Búza téren.

 

Martintelep és Szirma között ilyen beépítetlen területen jár a 3-as busz. A képen AKD-513 látható.

Ugyanaz a busz a Búza téren 3A-ként, ami nem igazán a 3-as betétjárata. Jobban illene rá a 13-as vagy 23-as viszonylatjelzés.

Alig, hogy forgalomba álltak a Plasmák, március 4-én újabb jármű érkezett kipróbálásra az MVK-hoz, egy Iveco Urby típusú kisbusz. Első nap csak össze-vissza mentek vele a városban, nekem az Újgyőri főtéren sikerült lekapnom.

  

Másnap közlekedett a 11, 33, 34, 38 viszonylatokon, de akkor nem tudtam ott lenni. 5-én még kiállították a Szinvapark előtt, ahol készítettem néhány képet. Gyakorlatilag a Kapena továbbfejlesztése (ráadásul ez is ráncajtós hátul), de ez már teljesen alacsonypadlós.

A hátsó ajtónál kerekesszékkel is be lehet szállni.

  

Összességében városi, menetrendszerinti járatban valahogy nehezen tudom elképzelni, szerintem inkább különjáratra való.

A március 15-i terelés fotózását nem vittem túlzásba, csak néhány képet készítettem, például a Dózsa György utca és Petőfi tér felé terelt 11-esről.

A 34-es a Bodótető felé is a Petőfi téren át ment.

Aztán megérkezett a felvonulás a Petőfi térre, illetve egy különjáratos MAN is.

A 33-ast nem variálták, de az érdekes helyre tett magyar és MVK-s zászlók utalnak arra, hogy ez a kép még 15-én készült.

AKD-589 a Szemere utcánál.

A 400-as Rába a Tiszain, a hétvégére szintén szólósított 8-ason.

 

EKG-859 Komlóstetőn.

HFC-309 a Komlóstetői elágazás nevű megálló után.

Újra EKG-859, a 69-es egyik ...

 

... és másik végállomásán.

AKD-565 Diósgyőrben. Munkanapokon délután az 5-ös és 69-es járatok között folyamatosan szerelnek át a buszok, ami a táblás Ikarusoknál nem nagy öröm a sofőrnek.

AKD-541 az Endrődi Sándor utcánál. Jelenleg már csak két vázcserés Ikarus 260-as van az MVK-nál, ez és az 547-es.

És most életképek a Bükkből, természetesen a 859-essel kezdve.

 

AKD-513 a Hámori-tónál. A 15-ösnek itt van a Palotaszálló nevű megállója, az 5-ösnek pedig kicsit feljebb, a kisvasút állomásánál (előző kép).

Visszafelé, a Közép-Garadna nevű megállónál. Amúgy itt ágazik el az út Ómassa és Szentlélek-Bánkút felé.

Hétvégén két busz közlekedik a 15-ösön, a másik is egy Ikarus 260-as volt, AKD-512.

 

AKD-513 Felső-, EKG-859 pedig Alsó-Hámornál.

 

GTH-780 Diósgyőr és Alsó-Majláth között.

A 314-es MAN a Dayka Gábor utcai megállónál.

Egy 35-ösön közlekedő Rába.

 

És egy Ikarus, AKD-690 a 44-esen ugyanitt és a Coránál.

Gondoltam készítek itt egy képet, úgy sem tudja semmi elrontani, mivel ez az út csak egy irányú. De nem, egy szabálytalanul közlekedő autó jól belepofátlankodott a fotóba.

 

A másik 44-es is egy Ikarus 280-as volt, AKD-761. A fotó a Harsányi utcai megálló után, a felüljáróra vezető útnál készült.

A 193-as bécsi a Szent Anna tér és a Thököly utca között.

 

Egy pótkocsis SGP szerelvény a Selyemréten a Vasgyár és a Tiszai irányába.

Március elejére újrafestették a 207-es Tátrát.

 

 

 

 

 

 

A hónap közepére a 210-est is újrafestették, rá vadászva mentem ki a Szent Anna térre, de nem jött. Legalább fotóztam rengeteg villamost, mostanában úgy sem csináltam ilyet.

Egy nappal később azonban sikerült lefotózni. Az az érdekes, hogy a még piros villamost nem sárgára festették át, hanem meghagyták az eredeti színt. Egyébként úgy vettem észre, hogy belül nem nagyon tették rendbe, de azért ez sem rossz, főleg ha idevesszük, hogy ekkor a 207-est is, meg mostanában sok régi Ikarus buszt is újrafestettek.

Főoldal