Az idei év első két hónapjában készült fotók:
alvállalkozásba adott Sí járat, baleset miatt a Kandó Kálmán utca felé terelt
1-es és 1A-s buszok és villamospótló 29-es busz Diósgyőrben, siklás a
Tiszain, hétvégi szólósítások és csuklósítások, Kocsonyafesztivál miatti
terelések és persze átlagos, mindennapi életképek. Idén télen hosszú szünet után újra közlekedett a
Sí járat néhány hétvégén, először a Majális-parktól, majd később
Diósgyőrből Bánkútra. Mivel az MVK selejtezte az AKD-502 rendszámú
Ikarus 250-esét, ami korábban járt a viszonylaton, alvállalkozásba adták ki a
járatot, ahol ez az Ikarus 266-os közlekedett. Nemrég még az Agria Voláné volt a busz, még
látszik oldalt a logó maradványa. Vissza a városba: a 180-as a vasgyári
Szinva-hídnál. Ugyanott a 416-os MAN a hétvégére leszólósított
21-esen. 425 még aznap, a Vízügyi Igazgatóságnál. Természetesen Ikarusok is feltűnnek ilyenkor
a viszonylaton. HDF- AKD-582 ugyanitt. Néha, szombaton a 22-esen is
előfordul a szóló, vasárnap azonban csuklós jár a kolisok miatt. GSZ-861 az Erzsébet téren és egy Rába ugyanitt a
33-ason, ami azért elég ritkán fordul elő. A 31-est is leszólósították hétvégére, ... ... de vasárnap a vasútállomásról az egyetemhez
utazó kolisok miatt csuklós is előfordul. Akiknek pedig nincs szerencséjük, azok
nyomoroghatnak a szólón. 418 az Egyetemi kollégium megállóban. Vasárnap a 3-as is szóló lett, de legalább még
viszonylag gyakran jár (20 percenként). A 3-ason meg van hirdetve, hogy mikor van
alacsonypadlós, azokon a járatokon vagy ilyenkor is csuklós Neoplan indul,
vagy a kevés (4 db. Ikarus 412, 6 db. MAN NL 223) szóló alacsonypadlós
egyike, mint például HFC-309. Ha már a Búza téren járunk: a 2-esen is volt már
szóló, de ez szerencsére nem jellemző. Ezen a képen még külön jó, hogy a
viszonylattábla régebbi fajta, amin még vékonyan van felfestve a
viszonylatszám. Ilyenből szerintem már csak 2-es tábla van. Vasárnap még a 32-esen is előfordulhat szóló,
de ez sem annyira jellemző és van is igény a csuklósra. Ami szomorú, hogy vasárnap már a 12, 14, 14H
viszonylatokon is van néhány szóló jármű. Munkanap persze kizárólag csuklósok járnak ezeken
a viszonylatokon, mint például AKD-750. Ami pozitívum, hogy a 29-est hétvégére is
csuklósították, ami még jobb, hogy Ikarus 280-asokkal. Természetesen pont
akkor voltak rajta MAN-ek (utasszámlálás miatt), amikor fotóztam. 815 és 043 az Avason. Egyik délután a Kilián városrész környékén történt
valami baleset, ezért a villamosokat buszok pótolták. Na igen, a 29-es nem valami szokványos
Diósgyőrben, pedig biztos sokan örülnének neki. Gondolom a kocsi a
29-esen járt, majd a villamospótlás miatt átirányították, de csak az
első tábla cseréjére jutott idő. Volt még érdekesség, például a Köztársaság utcán
át a Kandó Kálmán utca (99-es végállomása) felé terelt 1-es, 1A-s. Egyből ott jön mögötte az 1A-s. Egyébként a
hupli az útban eredetileg vasúti töltés volt, a kisvasút járt ott a Ládi
telep felé. Félreállt pótlóbuszok a LÁEV-nél. A 34-esnek ugyan már több, mint fél éve nem a Búza
téren van a végállomása, de délutánonként az egyik kocsi mindig itt pihen. 019 az átépülő vásárcsarnok előtt.
Alapvetően nekem nincs bajom az elsőajtós jegyellenőrzéssel, de
biztos, hogy ilyen tömegben is alkalmazni kell? EEG-411 az Üteg utcánál. AKD- Munkanapokon általában MAN SL 223-asok járnak a
viszonylaton, hétvégén azonban előfordulnak itt érdekesebb kocsik is.
Döntően Ikarus 260-asok, ... ... néha MAN NL 223-asok, de például e sorok írása
előtt pár nappal a miskolci proto Ikarus 415-ös, EKG-859 is tiszteletét
tette. A Szinva túloldalán van egy kis hely a buszok
tárolására. GSZ-864. |