2008-2009. tél

Igen rég frissítettem már a honlapot, így épp itt az ideje, hogy ezt megtegyem néhány miskolci képpel:

Rögtön december első napjaiban egy Kutsenits Hydra City III. típusú, hidraulikus meghajtású busz vendégeskedett a városban. A kinézete nem valami meggyőző.

Műszakilag viszont annál érdekesebb. A hidraulikus meghajtáshoz konkrétan nem igazán értek, de a lényege valami olyasmi, hogy a buszban nincs sebességváltó, és ha a sofőr nem nyomja a gázt, akkor magától fékez a jármű a hajtás miatt és így jobban kíméli a fékrendszert. Ezen kívül elvileg halkabb és kevesebbet is fogyaszt.

December másodikán a 3A-n közlekedett a jármű. Jóval kisebb befogadóképességű, mint az általában itt közlekedő buszok, így nagy tömeg volt. Ennek következtében nem tudtam tüzetesebben megnézni a busz belsejét, viszont a menetkomfort jó volt, és tényleg kicsit halkabb volt az átlagosnál.

Az ünnepek előtt, december 19-21. között a MÁV sztrájk miatt az MVK napi két járatot indított a Tiszai pályaudvarról az autópályán Budapest-Keleti pályaudvarra.

 

Egy járat az IAV-206-os MAN Lion's Coach-ot és a sárga rendszámos (ICC-952) 800-as MAN-t jelentette.

Január elsejétől az Ingyenes Cora járatot szólósították, így AKD-661 helyét először az 513-as foglalta el. A szívómotoros, Prága váltós kocsi nem sokáig bírta az emelkedőt, így ...

... hamarosan lecserélték AKD-526-ra. Itt még a 69-es berekaljai végállomásán látható, azóta már az IC törzsjárműve és a bevásárlóközpont reklámját is magára öltötte.

Ha már Berekalján járunk: HPR-534.

A 424-es MAN Alsó-Majláth után, a berekaljai elágazásnál.

Ritka pillanat: Ikarus 412-es Ómassán.

AKD-656 a Majális-parkban.

 

A következő 1-es is egy Ikarus volt: AKD-658 a Papírgyárnál, és a 430-as MAN ugyanott.

 

A 213-as Tatra a Zenta utcánál, és a 217-es egy megállóval lejjebb, a LÁEV-nél.

 

Na, még két kép.

A 422-es MAN a LÁEV-től nem messze, az Irinyi utcai megállóban.

Újabb 99-es, ezúttal az Újgyőri főtéren. Újabban egyre gyakrabban jár Ikarus 412-es ezen a viszonylaton.

Műszakváltáskor napi néhány szirmabesenyői, sajósenyei, alsózsolcai és sajópetri helyközi járat egészen a DIGÉP-ig közlekedik.

A 042-es Neoplan a Hősök terénél.

GTH-775 a szombat délelőtti csúcsban a Szinvaparknál.

Hogy egy bécsi villamos is legyen: a 188-as.

 

A 31-esen szombaton és vasárnap szóló járművek közlekednek. Baloldalt egy standard Ikarus 415-ös, GSZ-865 a Népkert oldalában, a Szigligeti téri megállóban. A következő jármű a miskolci proto 415-ös, EKG-859 volt. Ez a kocsi 1994-ben állt forgalomba, míg a többi példány 1998-99-ben, a fenti képen jól láthatóak a különbségek.

Február 19-22. között rendezték az idei Kocsonyafesztivált, ezért a Kazinczy utcát lezárták a forgalom elől, a buszokat elterelték. Én ebből csak a Búza térre terelt 34-est próbáltam megörökíteni, de mivel a Plasmák kijelzője nem ír ki semmit, ha nincs gyújtás a buszon, ezért ez nem sikerült, az indulást meg nem volt türelmem megvárni.

Egy különjáratos Ikarus 256-os, BPR-114 a Dayka utcában.

A fesztivál második napján, szombaton 14 órától villamospótlás volt a teljes vonalon, a Tiszai pu. és Diósgyőr között. Én a Szent Anna téren táboroztam le és ott fotóztam, elsőnek a 023-as Neoplant.

Ugyanilyen gép az ellenkező irányban, a 046-os.

A 807-es MAN. Itt már kezdett kisütni a Nap, de először mindig, amikor jött egy busz, arra a pár másodpercre beborult, így rontva a fotókat.

Aztán végül csak kisütött viszonylag normálisan.

Körülbelül 6-9 percenként közlekedtek a villamospótlók (este, amikor mindenki ment a rendezvényre volt tömeg rendesen), de volt néhány ütemen felüli járat is, nevezetesen az Újgyőriről a telepre közlekedő garázsmenetek villamospótlóként mentek le. Láttam így az AKD-541-et, a HFC-309-et pedig le is fotóztam, igaz a fényviszonyok miatt csak hátulról.

Volt egy Ikarus is a villamospótlón: GTH-776.

Síelésre alkalmas időjárás esetén, hétvégén ezen a télen is közlekedett Diósgyőrből a Sí járat, igaz csak egy ilyen Volkswagen midi"busz"-szal, ami a HSR-016 rendszámra hallgatott.

A sífelszerelést ebben az utánfutóban lehetett elhelyezni.

Az országos Volán tender keretén belül novemberben összesen 13 darab Credo EC12 típusú elővárosi autóbusz érkezett a Borsod Volánhoz. Ami szomorú, hogy nagyon sok jármű csuklósok helyére került.

A Borsod Volán 2007-ben már beszerzett egy alacsonypadlós Volvo 7700 LA típusú csuklóst (FLX-438), ami a mai napig Ózd helyi járatain teljesít szolgálatot. 2009 első napjaiban két újabb példány követte: LKZ-134 a Miskolc-Kazincbarcika vonalon jár, míg a képen látható LKZ-122 Ózdra. Szép busz, remélem a közeljövőben minél több ilyen jármű lesz a megyében.

Főoldal